torsdag 21 augusti 2014

Parkin blir kvar i Frankrike


Jag hade ju sett fram emot lite att få hem Parkin till storjorden. Ändå var det inget svårt val att förlänga kontraktet med Sofia Aronsson när hon så gärna ville ha kvar honom ett tag till.

Han trivs ju bra där nere och förtjänstmöjligheterna bedömer jag som större. Det innebär att när det nya kontraktet är påskrivet så blir han kvar i hennes träning fram till 1 augusti 2015.

Fick även ett bud på honom från Tyskland, då någon där ville köpa honom, men det var precis lika ointressant som tidigare.

Hästen är familjens ögonsten och han säljs inte.

Nästa start är planerad till, håll i er nu, Budapest i Ungern. Vi får väl se hur det blir med det. Planerna ändras ju fort därnere. Det är i alla fall ett finallopp i Berlin i slutet på månaden också i planerna.

Imorgon fredag åker jag och Bonden till Östersund. Bra utgångsläge, men tufft att försöka hålla undan 20 meter för hästar som tjänat upp till 250 000 kronor.

Men jag känner mig inte slagen på förhand.

Ingen av hästarna är något underdjur och presterar "Farmer" som han kan så har vi en god chans att vinna det hela ändå.

Nu stack jag ut hakan lite, men senast gick han 17 i 2000 meter efter en 12-öppning i spåren till ledningen. Sedan så "kvällade" han lite tidigt, men 2640 meter är nog inte hans grej.

Det enda orosmolnet är att han hade lite hög puls senast. har känts bra här hemam efteråt dock.

Norma och fölet Daley är hemma igen efter betet. Ska bli spännande att se hur hon utvecklas. Jag har bra "vibbar" vad det gäller framtiden för den här lite vassa damen.

Daley är lite av en boxare. Foto: Anette Svanberg ©

Härlig uppsyn på guldklimpen. Foto: Amanda Persson ©
 


 
Parkes tränar på som vanligt och det går väl "sådär".
Bättre igen de sista två turerna här hemma och vi kör provlopp på lördag, om jag orkar upp efter kvällsmanglingen på Östersund med Bonden vill säga.

Det är väl det som är det värsta om man skulle ha hållit på med med trav som yrke - Sena kvällar och tidiga morgnar - Nä då är det bättre att sova ut emellanåt...

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar