tisdag 10 mars 2015

Gävle nästa

Bonden känns som vanligt.

Provar Gävle på torsdag så får vi se. Femtusen spänn i första pris så man är ju tokig som ålker så långt men nu är det barfotagaranti och kortlopp. Det är väl det att 4:e spår innebär lite galoppvarning men har jag tur så är han på bra humör, även om han är lite bråkigare än vanligt när jag kör honom på hemmaplan. Åtta priser är det så en matlapp borde han väl kunna få.

Parkes var med i licenslopp igen och det kändes fullkomligt överlägset att köra upploppet ner med henne. Dåliga starter och jag försökte hjälpa ettan så han kom rätt. Blev bättre och bättre för varje gång och efter två starter lurade "startpersonalen" mig genom att ropa att det skulle bli en till provstart om det inte blev bra, så när jag lyckades "coacha" ettan till vad de tyckte var en perfekt start, så tog jag själv upp och väntade på signalen - som aldrig kom - så istället för rygg ledaren som blivit vår position om jag trott att det var lopp, så hamnade vi bland de sista.

Hon travade skapligt men var entömd lite även denna gång, ända tills vi kom in på upploppet och jag fick en lucka utåt. Då hon fick signal att gå, så speedade hon ikapp hela fältet av starthästar.

Jag bara höll i mig över mål och vi passerade mållinjen som tvåa eller trea på linje. Hade jag inte haft öron som stoppade mit flin över mål så hade huvudet trillat av mig.

Ojojoj.

Kan ärligt säga att det var en häftig känsla

Distansen på 24,8/2140 meter med tappstart och ändå inte helt hundraprocentig. I fältet fanns hästar med upp till 300 000 kronor på sig och den här damen är inte ens kvalad...

Håller hon kan hon bli hur bra som helst.

Men det lär hon inte göra, men vi kämpar på

Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar