torsdag 27 augusti 2015

Nya lopp nya möjligheter


Nu har det snart gått fjorton dagar sedan den senaste starten.

Jag har anmält framförallt Bonden både här och där utan att komma med. Men nu så har både han och Parkes kommit med i var sitt lopp på Östersund på tisdag.

Ingen av dem är väl toppad i formen, men vi försöker att starta på.

Bonden fick andraspår på tillägg över medeldistans. Kan gå att komma iväg hyfsat även med honom därifrån, och Parkes är ensam på springspår i ett kortlopp.

Om jag inte bommar för mycket från start borde hon få ett bra lopp. Sedan så tror jag inte hon räcker riktigt till seger, men bakom nummer ett, som såg oslagbar ut, så borde det vara öppet om hon är frisk och kry. Hon är dock enda treåringen i loppet så det blir intressant att se hur hon räcker.

Gamlingen Parkin verkar OK efter montédebuten, men eftersom han är lite allmänt sliten och till åren, så behöver han hämta igen sig lite extra innan nästa montélopp.

Eventuellt blir det ett sulkylopp nästa gång. Vi avvaktar några veckor till och ser hur det blir.
Han ser annars väldigt bra ut i träningen just nu och springer glatt sina intervaller, i sällskap med antingen Quantum Bond eller Parkes, beroende på vem som passar in i hans schema. Min kompis Greggan kör honom för det mesta, även om min systers "kusinbarn" Magnus Eriksson kommer hit och kör honom i morgon, då han är här uppe för att besöka Bergsåkers Open Trot.

Idag så verkade jag även hovarna på Daley och sedan så körde jag henne en liten sväng för första gången sedan hon släpptes på betet. Fin häst det här. och även om hon fortfarande är lite för mager och har lite vinda ben så är hon oerhört klok och lättlärd.

Idag var jag även och kollade till Wille Carr  Ortsjöns Hästgård. Han börjar se riktigt fin ut. Faktiskt. Trots att han är röd...


Willie Carr börjar gå till sig. Fin häst fast han är röd, ha ha. Foto: Björn Persson ©



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar