fredag 18 september 2015

Bonden infriade förväntningarna


Det blev ungefär som jag skrev i senaste bloggen, att Bonden var precis så bra i Monté som jag trodde.När han slipper en vagn bakom är han grym. Och att han vann i det närmaste oberörd med 40 meter säger väl en del om vad viktigt det är att hästarna trivs med det de gör.

Inte alla som får en sån klar vinnare till drygt fem gånger pengarna.

Anna-Lena Forsberg gjorde inget misstag när hon vände lite bakom fyran för att komma iväg, efter att han var alldeles för snabb iväg i den första ogiltiga starten.
Nytt rekord på voltstart blev det också 16,1 så formen sitter där.

Nu får han ett sulkylopp på måndag innan vi troligen siktar på ett passande montélopp på Solvalla i början av oktober.

Konstigt att ingen köpte honom i våras när jag skrev att jag trodde att han skulle vara en mycket bra montéhäst. Men det är klart det är väl så att folk tror att alla ljuger i annonserna.

Inte jag dock.

Det står väl klart nu om någon trodde något annat.

Imorgon är det dags för ett nytt Montélopp för Parkin som tränat på i vagn sedan förra gången.

Loppet blev kanske lite tuffare än senast på papperet även om propositionen ser bättre ut, men den här gången slipper han 200-grams bootsen fram och dessutom så har ingen av de hästarna med ettor i raden sprungit i närheten av hans tid i montédebuten över aktuell distans.

Jag tror nog han kan överraska den här gången.

Mitt "första val" som ryttare när det gäller Monté, Anna-Lena Forsberg rider den här gången, även om Susanne H Osterling gjorde det bra sist.

Parkes staratr också. Hon var inte riktigt bra i travet i senaste loppet, men hittar inget speciellt som är fel på henne och hon känns som vanligt i intervallerna, så vi gör ett nytt försök.

Hoppas och tror på en bra placering ändå.

Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar