tisdag 23 februari 2016

Tävlingssäsongen drar igång!


Imorgon är det dags för att dra igång tävlingssäsongen. "Stollpäran" Parkes är den som ska ut och göra årsdebut. Hon känns bra i träningen men är ju fullkomligt fläng just nu. Blir intressant att se ändå hur hon beter sig på travbanan.

Enda gången hon varit skötsam de tre senaste veckorna har ju varit när vi var ner och gjorde snabbjobb på Bergsåker för 14 dagar sedan så jag hoppas hon fungerar, annars vet jag inte riktigt vad jag ska göra.
Det blir dock lugnt upplägg och smyga med och ta vad vi får, om hon inte känns som en rund miljon, då kanske jag tänker om...

Jag ska även köra en häst med på förhand hyfsad chans i morgon då jag blev uppsatt på en i Amatörpokalen. Eftersom jag var en av fåtalet tillgängliga kuskar som var medlemmar i Amatörklubben blev jag uppsatt, vilket var ett tydligt krav i propositionen för att få köra, (alltid bra att vara noga med att betala medlemsavgifter!)

Jag var som vanligt annars "ingens val" på förhand, men jag är glad för chansen. Förr eller senare måste väl ändå resultaten skina igenom så att jag får lite fler styrningar (min statistik i Amatörlopp de senate åren går väl knappast att klaga på)

Hästen heter Somekindofmonster, och från spår två bakom bilen kan vi få ett fint lopp.

Parkin var ju knackig i travet när jag var ner och körde provlopp med honom. Vi var till PH-Vet och där konstaterades det att han var dubbelsidigt framhalt i kotorna redan vid "antydan" till böjprov och nu är han behandlad med kortison och ska åter dit igen för ombehandling den 2 mars.

Parkin behandlad med kortison i framkotorna. Foto: Björn Persson ©

I övrigt fick jag beröm för hur han såg ut. Han var "tipptopp" på alla sätt förutom då framkotorna.
"Vilken fin häst" fick vi höra både en och två gånger. Och fin det är han ju verkligen :)

Han motionskörs nu i ett par veckor framöver, precis som Daley som också är konvalescent, men det visste ni ju redan.

På återhörande

Förresten så har illbattingen Willie Carr hållit sig i hagen den senaste tiden.

Hoppas han fortsätter så...

Hej svejs








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar