tisdag 9 mars 2010

Ingen start idag

Det blir ingen start på lunchtravet idag för New York City. Det är inget fel på henne utan det är mer att jag har ont i ryggen efter allt skottande.
I går blev det rejält väderomslag i Sundsvallstrakten.

Blåsten och 7-8 plusgrader innebar att precis all snö rasade ner från taken här hemma. Det i sin tur innebar att det blev tvåmeters drivor på olika ställen där det inte bör vara snö.

Har man ingen traktor eller inte kommer åt är det bara att ta tag i snöskoveln och börja arbeta.

Sviterna av detta känner jag av idag kan jag säga. Det är inte aktuellt att sätta sig i en bil och köra 20 mil fram och tillbaka till Bollnäs i alla fall.

Jag räknar med att det blir bättre inom några dagar.

Annars får jag väl göra kuskändring till fredagens lopp på Bergsåker dit det inte är så långt att köra.

Annars rullar det på.

Parkin var med i provlopp i lördags och den hästen blir man aldrig klok på.

Han begriper ingenting om att tävla.

Han fattar inte alls att man ska ta i och springa på travbanan.

Nu hade vi spår ett och kunde inte behålla ledningen utan vi hamnade som andra häst invändigt. I 23-tempo kunde han inte försvara den positionen utan ett annat ekipage kunde slinka ner framför oss efer ett varv.

Då brast mitt tålamod och inte förrän jag började mana på och bråka med honom tog han i.

Lite.

I alla fall så pass att han från näst sista häst (bara fem ekipage iofs) när vi svängde in på upploppet spurta till att vara på linjen med de andra över mål.

Det gick 16 sista 500 på ledarhästen och den tog vi in tre längder på. Sluttiden 1,22,5/2140 meter

Och han drar inte en pust efteråt

Han är helt enkelt helt ointresserad av att tävla.

Nu hade jag bomull i öronen på honom samt öppet huvudlag.

Men ändå.

Han springer endast motvilligt och enda gången han tar i lite grann är på mina kommandon.

Förmodligen skulle jag bli avstängd på livstid för den drivning som skulle behövas för att få fart på den här hästen.

Men OM han släpper till har jag en KANON.

Det är det som är så jobbigt...

Hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar