måndag 15 mars 2010

Newyorken slutade 3:a

I fredags blev det en tredjeplats för Newyorken som jag tog ledningen med innan jag släppte till favoriten. Sedan satt jag där jag satt tills vi nästan var i mål.

Godkänt av henne men hon hade nog varit lite längre fram med "lucka" i tid. Men eftersom hon inte är den "modigaste" i världen den sista biten så måste jag chansa, men lite surt är det att vi inte lyckades vinna då det nog dröjer innan det blir ett lopp med lika svagt motstånd.

Nästa lopp för hennes del blir nog den sista denna månad på Bergsåker.


Ingen lucka till slut för Newyorken som blev trea. Foto: Bergsåkers målkamera.

Då är planen den att även Parkin ska årsdebutera i ett annat lopp på samma bana.

Han är fortfarande trög men borde bli bättre och bättre och på onsdag ska Henke Svensson testa honom i provstarterna på Bergsåker och se om han får bättre fart på honom, eller i fall han har några uppslag på vad man ska hitta på.

Han ska även få testa Norma och känna av vad han tycker om henne.

Om det är någon mening att fortsätta eller om jag ska lägga ner träningen och vänta in betäckningssäsongen.

I morgon tisdag ska jag hämta hem gamlingen Hibbitt då hästen han varit på "uppfostringsuppdrag" åt fått tid för kastration.

Ska bli intressant att se vad "junior" tycker om detta, nu när han fått vara ifred ett par veckor...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar