torsdag 24 juni 2010

Debut i morgon

I morgon gör Prevenue debut för mig. Det är midsommartrav på Hagmyren och det blev naturligtvis sista loppet som enligt programmet går ca 16.45. Inte så skoj då jag egentligen börjar jobba klockan 18 på fabriken.

Nu kommer det att kosta någon timmes kännbar komp då vi har 200 procents lönepåslag på alla storhelger. Tur att det bara är 8 mil till Hudiksvall.

Nu blev ju inte läget det bästa, med åttonde spår och en halvdålig rygg att följa med i. Nu ska hon ju köras lugnt och fint men ändå.

New York City var väl inte till sin fördel i tisdags men är ursäktad tycker jag. Hon går ju aldrig några snabbjobb och att direklt efter 5-6 veckors vila från banan gå in och matcha de som gick 14,8 full väg, är kanske väl magstarkt att begära.

Kändes skaplig men hade nog mjölksyra upp över öronen efter den snabba öppningen. Sedan gillar hon ju inte dödens direkt. Hade kanske varit lite bättre om jag kommmit ner direkt. Men det går väl fler tåg, även om poängen börjar sina.

Norma N. Bell hämtade jag i morse från avelsbestyren i Jämtland. Förhoppningsvis är hon dräktig. Nu får hon gå här hemma då hon inte fick plats på betet där Hibbitt är.

Det blir väl ändå några veckors "riktigt" bete för henne i sommar.

Parkin hamnade uselt till på Bollnästravet nästa vecka och man behöver nog en extra bred tv om man ska få se en skymt av honom under från onsdagen lunchtrav. Spår 8 på tillägg är ingen höjdare.

Men vi kämpar på.

Trevlig midsommar på er alla läsare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar