torsdag 10 juni 2010

Norma på betäckning

Det händer inte så mycket här på Storjorden. Grannarna ska sälja sin kåk, visning på måndag. Kan bli intressant att se vilka som flyttar hit - eller så inte. Det har ju gått bra i 20 år med de befintliga, frågan är hur de nya hanterar hästarna och alla flugor...

Hästarna känns annars alldeles utmärkta i träning men kommer inte med.

Framförallt synd på Newyorken som känns riktigt fin här hemma men som inte kommer med någonstans. Andra reserv till V75 på lördag och 5:e till Bollnäs på onsdag. Bara fortsätta att leta.

Parkin har ju några lopp, men han är nyskodd och ordentligt nedverkad så han får vänta några veckor ifall jag ska köra barfota även nästa start. Sedan vill jag ju helst köra honom själv.

Prevenue känns allt bättre här hemma och har faktiskt redan börjat "hulla" till sig lite. Hon börjar även se lite blankare ut i pälsen. Roligt att se att hon har god aptit nu när hon lärt sig tugga. Känns fin i träningen även om hon är lite "grov" i aktionen och fortfarande är aningen misstänksam mot att slappna av och bara gå. Har ju gått lite väl tre veckor sedan vi började träna, och att det här är en stark dam det känns redan nu efter en vecka med "riktig" träning efter de två första veckorna av "uppfostran". Testar antagligen ett banjobb veckan före midsommar om allt känns bra.

Norma har lämnat för en resa till Jämtland och ett besök hos avelshingsten Dell Ridge Image, som blev väldigt glad över besöket (se Video). Han är en av få hingstar som betäcker naturligt här i närheten (18 mil är väl nära med norrländska mått) och det ska bli spännande att se om hon blir dräktig.

Jag är som bekant avstängd för tillfället och passar därmed också på att få kortison insprutat i såväl min vänstra axel som min armbåge båda har varit i halvdåligt skick det senaste året och nu ska jag äntligen få det åtgärdat.

Hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar