torsdag 5 augusti 2010

Hemma igen

Nu har jag varit borta några dagar (Rättvik) igen men nu är jag hemma.
Hästarna är kvar på respektitve platser. Förutom Newyorken då som försvann förra veckan. Just nu är hon i träning en månad hos Jon Walter Pedersen på Åby dit den nye ägaren lämnat henne innan han kör igång själv. Jag kommer att hålla kollen framöver för att se hur det går.

Hon var i bra skick när hon försvann men alldeles för tunn i kroppen, då hon tappat en hel del sedan jag slutade träna henne, sedan blev det inte bättre av en vecka på bete heller, då det verkar ha varit dåligt med näring där och alla tappade i vikt den veckan jag var på Korfu trots att jag ställde dit en säck med kraftfoder (som dock tyvärr inte blivit utfodrat i någon större utsträckning). Senaste veckan har jag dock kört dit en hel del höbalar så att dom kan stödutfodra lite.

Nu är det bara en knapp vecka kvar för dom därborta så jag tror det blir bättre sedan när dom kommer hem igen.

Parkin däremot har klarat sig bäst, men så var han fetast också. Och har varit under bättre uppsikt då han varit i träning. Han verkar trivas hos Henke och gör sin första start för honom i morgon på Bergsåker. Han är tippad i programmet och Henrik är optimist.

Vi hoppas på att första segern kommer imorgon.

Han ska även starta nästa vecka sedan kommer han hem hit igen.

Hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar