söndag 1 augusti 2010

Back in business

28 juli 2010

Ja nu är jag hemma igen efter en trevlig tripp till Korfu, Grekland.
Första solsemestern sedan 1985 - så det var ett tag sedan.

Klarade mig rätt bra och hade det trevligt till sista kvällen då jag fick några influensaliknande syndrom.

Nu blev det ju inte riktigt sista kvällen, eftersom det strulade med flyget hem som blev försenat 7-8 timmar. Det innebar en massa väntanden både här och där, samt att vi missade vårt tåg hem, som vi ursprungligen hade 4-5 timmar till godo på.

Hade vi fått väskorna bland de första hade vi hunnit. Nu blev det istället tio minuter åt fel håll.

Vi lyckades ändå snirkla oss hem, men det innebar en hel del byten mellan tåg och buss och tåg och buss igen innan vi var hemma vid 12-tiden idag.

Inte speciellt kul att yra på så när man går på tabletter.

Känner mig jävligt klen ska jag villigt erkänna, så det är tur hästarna är på bortaplan.

Imorgon kommer en kille från Boråstrakten och hämtar Newyorken.

Det känns som om det blir en bra lösning då killen verkar vettig och verkligen har kollat upp hästens lopp.

Jag åker och hämtar henne från betet imorgon bitte, så att hon får hämta igen sig lite innan resan neröver.

Kvar på betet blir Norma och Prevenue, som naturligtvis blev halt när jag var borta. Några kompisar for dit och tempade och kollade upp, men troligen var det "bara" en hovböld.

Ska dit och kolla själv nu när jag bloggat färdigt.

Parkin är kvar hos Henke och han har tydligen inte anmälts något när jag varit borta, vet inte om han tycker att han inte är klar än, men han har ju bara till den 12:e på sig så vi får väl se om han hinner "skörda frukten" av sitt arbete med honom själv, eller om det blir jag som får göra det

Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar