onsdag 25 augusti 2010

Lite bloggat

På slutet har det blivit väldigt lite bloggat.

Det har inte hänt så speciellt mycket som är att skriva om.

Jag har fått lite kommentarer om att jag är korkad som tagit hem Parkin, men det var ju väntat så det spelar inte så stor roll.

Han känns som vanligt här hemma tycker jag, kanske lite mer fokuserad bara.

På tisdag gör han första starten i "nygammal" regi igen.

Ett kortlopp (första gången för honom) på Östersund. Står hyfsat inne, men fick inte så roligt spår. Det blev ett femte i voltstart. Han hoppar nog inte från start, men kommer nog att hamna illa till. Är han lika bra som för Henke så borde han ha bra chans ändå.

Kanske jag äntligen får vinna mitt första lopp.

Vi får hålla tummarna - eller så inte

Dräktigheten hos Norma ska kollas på på måndag, och Prevenue känns lugn och fin i träningen.

Hon är fortfarande för tunn efter betet för att jag ska våga börja "träna" på riktigt ännu, men hon får ändå jogga på lite ungefär varannan dag just nu. Nu när jag jobbar dagen onsdag, torsdag, fredag den här veckan blir det lite längre uppehåll.

I morgon torsdag gör Newyorken debut för sin nye tränare Jon Walter Pedersen på Åby (lopp 11). Han berömmer henne väldigt på sin hemsida. Där han bland annat skriver att senaste jobbet gick efter 17/1600 meter.

Nu hoppas jag det går bra i loppet även om hon tidigare nästan aldrig gjort speciellt bra ifrån sig bakifrån. Men ny miljö och nya förutsättningar kan ändra på mycket.

Hon verkar ha det bra i alla fall.


Nye ägaren Bernt Nilsson och Newyorken i stallet hos Jon Walter Pedersen.

Nu över till något annat.

Tiden efter Hibbitt har gått bra, även om det känns lite konstigt att han aldrig kommer stå i sin box igen. Han har inte ont något mer och det är ju huvudsaken.

Gaffelbandsskador är ett helvete och sällan håller de när blödningarna börjar komma.

En oerhört tråkig nyhet som jag fick veta igår var att min arbetskompis Göran Nyman i dag tvingades ta bort sin formtoppade häst Global Lordi efter en ny gaffelbandsskada.

Hästen var favorit i ett av lunchtravets lopp idag på Solänget och nu är han borta.

Det är ett ögonblicks verk i den här branschen. Skadorna kan komma snabbt och obevekligt. Precis som för Hibbitt när han var som bäst.

Nu hoppas jag Parkin inte råkar ut för något liknande.

Men som sagt man vet aldrig vad som händer.

För övrigt så blev Parkin utsedd till "Dagens Häst" på Bergsåker den 13 augusti. Kul!

Hej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar