fredag 21 januari 2011

Prevenue tvåa igår på lunchtravet

Igår var det en bra travdag.

Jag brukar inte åka till Gävle så ofta och starta.

I bästa fall brukar det bli en gång om året.

Det brukar dock gå bra när jag väl far dit.

Möjligen för att jag verkligen vill känna att hästarna är i bra slag innan jag far så pass långt.

Ja, långt och långt. Det är ju bara 23 mil och det är ju ingenting i travkretsar, men jag vill helst hålla mig under 20-mila strecket om jag kan, eftersom jag trivs bäst på hemmaplan.

Nu gick det ju riktigt bra för mig och Prevenue igår då vi lyckades bli tvåa i det första lunch-loppet.

Vi var chanslösa på att utmana vinnaren, men övriga höll vi på skapligt avstånd ifrån oss.


Prevenue avslutade bra och blev tvåa på Gävle den 20/1


Kul att även detta "förvandlingsnummer" fick visa vad hon kan.

Även om jag inte är någon "tränarfantom" så är det både roligt och stärkande för mitt självförtroende att hästar som inte funkat tidigare "tänder till" hos mig .

Först var det ju New York City som piggnade till här efter en dålig period.

Och nu då Prevenue, som hade 4 raka diskningar i raden och 11 galopper på 17 starter när hon kom hit i slutet av maj och slumpades bort för egentligen lite och ingenting.

Nu har hon gjort 10 starter för mig och om man räknar bort de två första direkt när hon kom, så har hon ju gått som en klocka sedan i höstas och sprungit in nästan 30 000 kronor på bara några månader.

12 500 kronor in var belöningen för gårdagens andraplatsen, en summa som för övrigt är det mesta jag kört in själv som kusk i ett och samma lopp. Det tidigare "rekordet" låg på 10 000 kronor

Dessutom klev jag över 200 000 kronor inkört som kusk hittills i "karriären" det är små "milstolpar" hit och dit just nu.

Småpengar för storfräsarna men kul tycker jag.

Ikväll är det nya tag igen.

Då kör jag Trönö Wallace i ett amatörlopp på Bergsåker.

Jag hoppas att framgångarna håller i sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar