tisdag 26 juli 2011

Han gjorde det igen

Jag kan inte annat än imponeras av min lille "krigare" Parkin som är i en oerhörd form just nu.

Igår åkte jag med Henke och skötaren Hanna till Rättvik där "junior" skulle starta i ett lopp inom V65.

Han mötte hästar av en kaliber han normalt inte mött tidigare ändå så formligen sopade han banan med dem.

Otroligt imponerade att se när han i vanlig ordning bromsade in lite straxt före mål när allt var klart och Henke kunde sitta med spöt på axeln och tussarna oryckta på nya rekordet (för autostart) 14,3.

På något tung bana dessutom.

Fantastiskt och jag är lika förvånad varje gång.


Skötaren Hanna Svensson gör iordning Parkin inför starten på Rättvikstravet. Foto: Björn Persson

Måste även passa på att berömma Rättvikstravet som verkligen gör sitt för att det ska bli bra på travet.

Exempelvis "Hästägare för en dag" som innebar att banans tipsexpert valde ut en tänkbar vinnare under kvällen och någon som betalat entré på travet blev framlottad som "ägare" till denna häst.

Och vid eventuell vinst för den hästen fick man minst 3 000 kronor.

Minst lika glad som jag var gårdagens vinnare, en tjej som fick hela 8 000 kronor eftersom Parkin var valet denna kväll.

Kul initativ.Dessutom fick både Henrik och jag ett väldigt bra hederspris av Hammars, som bland annat gör stallinredningar, då vi fick ett rätt så välfyllt presentkort på COOP.

Det bästa hederspris jag fått, och Henke som fått ett hundratal fler än mig tyckte det samma.

Stort tack till dom.

Mer bloggande senare i veckan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar