torsdag 14 juli 2011

Sjukt bra

Ja, vad ska man säga.

Gårdagens uppvisning var helt sjukt bra och jag trodde aldrig att Parkin skulle vara så bra redan. Det blev ju som förmodat ett tufft lopp för hans del.

Men han visade upp en oerhörd kampvilja och det rätta modet när mållinjen skulle passeras.

Jag kan inte annat än imponeras av min lille "köttbulle".

Henrik var också han väldigt nöjd även om han samtidigt var förbannad över att han fick ge sig i väg ända ute i fjärdespår i sista kurvan, eftersom han tyckte att Solvalla-kuskarna (och Bosse Eklöf!) i andraspår, gick ut och körde i halvspår och stannade där istället för att gå fram när han aviserade att han skulle gå på, vilket tvingade ut honom ytterliggare ett spår för att kunna köra förbi.

Men hästen var som sagt oerhört bra och jag är väldigt glad och tacksam över honom.

De andra hästarna ska hem på tisdag.

I alla fall märrarna. Dom ska jag hämta hem från Jämtland oavsett om dom är dräktiga eller ej. De skulle kollas fredag eller måndag.

Hur som helst så är jag less på att vänta.

Blir det inget så blir det inget.

Det första som händer när dom kommer hem igen är i alla fall att Prevenue ska skos och börja tränas igen.

Hon har fyra månader på sig om hon är dräktig, annars har hon nästan ett år innan nästa betäckningsförsök.

Sunset Rally däremot är redan i full form som det känns. I lördags skodde jag om honom bak och idag var det dags för framänden. Därefter blev det sju intervaller i backen hos Erik Remnehag där han forfarande "bor" kvar.

Han kändes väldigt stark och om vi bara kommer med någonstans så vi får prova.

Anmälningar till Bergsåker, Hagmyren och Solänget väntar.

Han borde komma med i P21-loppet på Hagmyren nästa fredag om inte annat.

Jag hoppas bara att han får ett spår som gör att han håller sig på benen. Han har nog inte galopperat för sista gången, men jag tror nog att han kommer att fungera riktigt bra framöver.

Det gäller bara att komma igång med tävlandet.

Ska köra en häst i morgon i uttagningarna till Amatör-SM på Bergsåker.

Det är första gången jag FÅR vara med där, eftersom det krävs minst en seger som kusk för att man ska få delta (även om det inte ser ut som om man är så noga med detta "krav" nu för tiden)

Och efter segern i vintras så får jag nu äntligen chansen att vara med.

Det har jag längtat efter i många år och även om jag på förhand inte har någon av de betrodda hästarna så kan ju allt hända i travets värld.

Håll tummarna för mig nu!

Hej svejs

2 kommentarer: