tisdag 19 juli 2011

Märrarna hemma och nya lopp på gång

Idag var jag till Jämtland och hämtade hem damerna Prevenue och Norma N. Bell. Och enligt senaste kollen igår, så ska båda två vara dräktiga - kors i taket -
Det har tagit tid med båda men nu så förhoppningsvis så blir det åtminstone något föl nästa år.

Vis av årets "debacle" så tar jag inte ut något i förskott.

Imorgon blir det hovverkning på båda och skor på Prevenue som jag också planerar att köra en sväng.

Hon får starta på fram till första veckan i november om hon är dräktig så det blir väl kval om några veckor. Hon ser inte ut att ha tappat så mycket på de här veckornas träningsuppehåll.

Till och med Norma ser lite "fit" ut...


Märrarna njuter av att vara hemma på Storjorden igen. Norma kollar in Vindskyddet och Prevenue "rullar in sig".

Rally Kalle (det vill säga Sunset Rally), har fått ett bra läge på torsdag och kommer han bara iväg så kör jag för ledningen och jag hoppas stanna där så länge det bara går.

Det ser lite tufft ut med några bra på tillägg, men dom ska hinna ikapp oss också...

Parkin får inte vila på lagrarna och det är redan dags för ny start. Jag måste ändå passa på och berömma Henke som hittat ett riktigt bra lopp för "juniors" del på Rättvik på måndag.

Fina pengar att köra om och litet fält.

Nu hoppas jag bara att formen håller i sig och att han fortfarande räcker i den nya klass han nu är i.

Själv jobbar jag egentligen på måndag och det är egentligen omöjligt att få ledigt under semesterperioden, men Anettes brorsa, Anders, som också jobbar på samma maskin som mig på Ortviken, tar mitt nattskift den här gången så jag missar inte loppet.

Stort tack till honom.

Jag åker ner med Henrik och hans hästbuss så jag behöver förhoppningsvis inte köra i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar