måndag 24 oktober 2011

Brevet som försvann

Det är nu en knapp månad sedan jag förde över pengarna (30/9) för inköpet av Proud Bee.

Det tog sedan drygt två veckor innan hon dök upp här hemma, vilklet var förra torsdagen (13/10).

Nu har jag även kollat upp henne på ATG-kliniken samt hunnit börja träna henne.

Men jag har ännu inte fått några ägarpapper.

Idag fick jag ett SMS från Magnus Ladegård (tränare i Danmark) att papperen just skickats.

Man blir ju lite brydd att det ska behöva ta sån jäkla tid allting.

Jag får väl hoppas att det verkligen kommer några papper nudå.

Inte nog med detta så ska ju papperen skrivas på av mig och sedan "valsa" runt ett tag till. Jag ska få någon faktura av danska förbundet, ett exportcertifikat som sedan ska skickas till Sverige och förbundet, som först efterd et kan börja på att "importera" hästen hit.

Med lite tur är jag klar till jul eller något med den här takten.

Så är det att köpa en häst "som det bara är att starta med".

Äh, vi får väl se vad som händer.

Det är väl bara att sitta lugnt i båten så ordnar det väl sig.

Meningen var att jag idag skulle köra lopp på Östersund, men vi kom inte med men nu blir det på fredag istället.

Då är det dags för min jobbarkompis Bysse's häst Villagelecoursdeau att göra årsdebut.

Vi ska då till Bollnästravet och starta i sista loppet från spår 8. Prevenue kommer inte med någonstans,och nu märks det att det börjar bli höst och färrre banor som är igång.

"Ville" hade inte heller kommit med om dom inte delat hans lopp och gjort två lopp av ett. Bra grepp av Bollnästravet att dela just "nollloppet" så att de hästar som knappt startat någongång, får en chans att komma igång.

Vore skoj om vi lyckas jag och "Ville" eftersom de andra som testat honom misslyckats..

Bra läge också.

framförallt med tanke på att det ibland känns som om den här hästen har lika många ben som en tusenfoting genom första sväng. han brukar gå till sig sedan och då blir det bättre.

Det är annars helt klart en överlägsen häst för klassen.

Om han sköter sig vill säga.

Utan galopp borde vi hur som helst ha en mycket bra chans.

Bara kusken emot;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar