söndag 2 oktober 2011

Säsongsavslutning

Igår var det säsongsavslutning för lille Parkin som återigen gjorde en heroisk insats utan att få till det riktigt.

Hamnade skapligt till som tredjehäst i andraspår, som senare blev fjärde par utvändigt. Då man aviserade attack bakifrån fick han ge sig iväg redan 600 meter kvar, vilket var lite väl tidigt.

Efter en dryg sista sväng i tredjespår så var han framme och "nosade" på ledaren (storfavoriten Mellby Sambuca) i början av upploppet, men speeden (10,8 hela sista varvet) ebbade ut och två smygkörda ekipage, som tillbringat hela loppet på innerspår, togs sig förbi honom alldeles före mål så han blev till slut fyra.

Han föll med flaggan i topp tycker jag på nya rekordet 13,4 autostart på medeldistans.

Det blev också säsongsfinalen för honom.

Nu blir det klinikbesök på onsdag sedan skulle Henke släppa av honom här hemma på tillbakavägen.

Därefter återbesök och rejält med vila innan vi börjar träna på igen med sikte på våren 2012.

Dom har gjort det fantastiskt bra både Henke och "junior".

Det har varit över alla förväntningar detta år.

Blir nästa säsong bara hälften så bra så vore det osannolikt bara det.

För övrigt så har jag betalat för en ny häst.

Går allt i lås kommer hon hem hit i slutet på nästa vecka.

Jag var i valet och kvalet men det slutade ändå med en starthäst.

Jag var en sväng och "besiktade" lite hästar på kriterieauktionen igår förmiddag när jag ändå var där nere i Stockholm, men det var ingen häst där som jag hestade upp mig över, i varje fall inte i min förväntade prisklass, så det blev nog bäst med en starthäst ändå.


"Lugnet före stormen" inför lördagens avslutande auktionsdag under Solvallas kriteriehelg


Jag återkommer med mer info när och om allt är klart med den nya hästen.

Det är nog ingen större stjärna men hon vann i alla fall lopp så sent som i augusti så vi får väl se hur det går.

På återhörande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar