torsdag 19 juli 2012

Rullar på bra nu

Det är ju otroligt.

Men nu var det nära igen på Solänget igår

En halv längd efter i mål var jag med "Danskan" och hon gjorde det riktigt bra, från först tredje par inner som med varvet kvar blev rygg ledaren.

Hon "schabblade" lite med travet i sista sväng, men när vi väl kom in på upploppet var det inga problem och hon segade sig närmare och närmare men när mållinjen passerades hade vi en halv längd kvar att ta in ,så vi blev tvåa.

Hon bjöd på en hyfsad "avbetalning" med 10 000 kronor in, vilket var det överlägset mesta hon sprungit in tidigare.

Hoppas hon fortsätter på den insalgna banan nu efter allt trul som varit.
Själv så tjuvade jag i en start, och den "sedvanliga" boten för drivning lät inte heller vänta på sig, så jag fick äran att "sponsra" ST med 2 400 kronor.

Men det var det värt en sån här fin kväll. Dessutom all heder till Solänget som fixat till en riktig härlig travdag med mycket publik och fin stämning.

Min senaste uppsittning innan detta lopp Villagelecoursdeau som jag var trea med på Bergsåker förra veckan startade i samma lopp igår och var mycket bra som trea.

Men med facit i hand valde jag ju rätt häst denna gång ;)

Stall Bredbyns Håkan Persson är ofta i farten och den här gången lycklades han få med undertecknat på ett par bilder.

Tack för det Håkan.




Nära skjuter ingen hare, PROUD BEE tvåa på Solänget. FOTO: Håkan Persson, Stall Bredbyn ©

Nu blir det en veckas bete för Proud Bee som får hämta igen sig lite och jag får några sovmorgnar så här i början av semestern. Hon hämtas tillbaka nästa fredag och har hon inte tappat så mycket så siktar vi på start på Hagmyren den 2 augusti.

Avslutar med att berätta att Parkin är "omslagspojke" på söndagens Bergsåkers program. Han beröms också väldeliga i krönikan inne i programet.

Kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar