tisdag 31 juli 2012

Parkin bara vinner

Ja, sagan verkar fortsätta ännu ett tag.

I lördags var det dags för andra raka i Silverdivisionen för Junior som har en fantastisk form. Nytt banrekord alla kategorier på Bollnäs travbana blev det också.

11,2 autostart över kort distans blev sluttiden.

Den här gången överraskade han de allra flesta med en oerhörd startsnabbhet som han inte visat upp tidigare.

Åke Svanstedt sa efteråt att han inte var överraskad av detta och menade atthar hästarna bara styrkan så kommer även startsnabbheten så småningom.

Han höll även med om att jag hade tur att jag inte sålde honom när han ville köpa.

Henke gjorde också ett lysande drag när han tog ur bomullen på Parkin innan start den här gången.

Det har han så vitt jag kommer ihåg bara gjort en enda gång tidigare och det var på Danneros V64-dag ifjol när han vann från spår 12.

Då visste jag om det.

Nu hade jag ingen aning.

Men det blev ju ett lysande resultat.


Glädje i vinnarcirkeln på Bollnäs. FOTO: Skärmdump, sommartravet.se


Själv var jag inbjuden till TV4 studion innan och under loppet och det var en rolig och intressant upplevelse och jag tror väl inte att jag gjorde bort mig direkt heller, även om en del som inte sett mig så ofta på senare tid, tyckte att jag såg lite "grövre" ut än annars.

Kanske beror det på att jag sprängt 100-kilos gränsen. Vi får väl se om det blir sämre tider så kanske jag återfår min tidigare vikt ;)

Vi får väl även se hur den fortsatta matchningen av hästen ser ut.

Han är ju kvalificerad för Silverfinalen den 18:e augusti på Gävle, men Henrik ville ta chansen att försöka kvala in honom till ytterliggare en Silverfinal genom att ta ut honom i Örebro veckan innan.

Kan bli lite tight men Henke får väl bestämma.

Hur som helst så kommer han hem hit i slutet av augusti eller början av september, precis som det var bestämt sedan tidigare.

Att detta skulle ändras på någotvis är väldigt osannolikt.

Danskan startar på torsdag och jag tycker inte att jag vet riktigt var jag har henne efter flytten och det misslyckade betesförsöket, som gjorde att hon tappade lite vikt på en redan tunn häst.

Hon känns dock ganska bra i träningen där hos Erik, men man vet ändå aldrig hur detta påverkat hennes form.

Hon har dessutom varit brunstig men det är på väg att gå över nu så det borde inte påverka i alla fall.

Hon har också bara fått rätt så lugna pass senaste veckan, så även om läget på torsdag är bra så vet jag inte riktigt hur jag ska ställa förväntningarna.

Vi provar i alla fall så får vi se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar