måndag 10 september 2012

Inget verkar stoppa Parkin

Ja än en gång så står man där med hakan vid knäna och funderar över hur i hela friden han kunde vinna.

Det är bara att konstatera att lille "junior" är i fantastiskt slag. 11,9 ute i spåren är en kanontid, som också var tangerat banrekord i en dryg timme innan Olle Carlssons Ed You med Bosse Eklöf i vagnen sprang 11,8 över samma distans och slog banrekordet med en tiondel.

Jag undrar hur fort det gick innan sista sväng när han sög sig i kapp Roger Malmqvist och Avalon Spider som länsade undan därframme i 11-tempo.
Krigade sig förbi med halsen sista biten "ivrigt" påhejad av Henke.

Kul var det och nu ser jag fram emot finalerna som går under Kriteriehelgen, lördagen den 29 september.

Ett glatt gäng efter Henkes dubbelseger på V75. Bakom Henke och Björn står ett par av delägarna i Greenstar som vann V75 Avdelning 2. Foto: Kanal 75

Ringde idag och försökte boka hotellrum på Infra City men det var tydligen kört. Inte ens med ASVT-kod gick det att boka. Jag kunde kolla igen närmare, men det verkade svårt.

Får väl leta hotell på annat håll även om det vore smidigast att bo där auktionerna är.

Vore roligt att vara "på plats" en gång på Kriterieauktionen även om man inte för den skull tänker köpa någon häst.

Imorgon är det start för "Danskan" - Proud Bee som fått vänta en knapp månad på att få starta, efter det fina loppet hon gjorde på Östersundstravet i mitten av augusti.

Hon gick intervaller i backen i torsdags och fick jogga lite i går och hon känns fantastiskt fin och spänstig.
Hoppas det inte är jag som inbillar mig, utan att hon gör ett bra lopp i morgon. Hon fick ju ett mycket bra läge för hennes del med spår 4 bakom bilen och jag har svårt att tro att någon tar ledningen från henne.

Hur jag kör sedan får väl ge sig själv.

Jag tror inte jag är helt chanslös även om det var en del bra hästar emot.

Den som lever får se.

Såg för övrigt att Uno Swed lämnat oss.

Tråkigt när de gamla profilerna försvinner. Han verkade ju pigg i somras när han invaldes i "Hall Of Fame" men är man 85 år så kan det ju gå fort. Och det är kanske bättre än att tyna bort.

Kommer inte ihåg så mycket av honom mer än det jag läst mig till och sett på video, men Madison Avenue har jag en liten relation till då han var i farten på V65 när jag började spela trav med Farfar i början av 80-talet.

Hur som helst så var han en av de stora i svenskt trav.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar