torsdag 20 september 2012

Som vanligt

Det blev som vanligt i tisdags.

Det vill säga ingen större framgång. Och definitivt ingen seger.

Nu gick ju allt enligt planen.

I alla fall inledningsvis.

Spetsade utan problem och släppte till en av förhandsfavoriterna i svängen.

Men redan där kände jag att det inte var riktigt som det skulle med hästen.

Nu var det ju lite plaskig bana efter regnet men det borde hon tåla även om hon gick barfota fram.

Hon har ju travat dåligt till och från i kurvorna, men ändå upplevts som relativt fräsch, i alla fall sedan i somras då jag var till veterinären och behandlade hennes bakknän och framkotor.

Jag hade min misstanke efter Bergsåker senast då hon travade erbarmligt dåligt i sista sväng, men trodde att det berodde på att hon var trött efter 11,9 öppningen.
Dessutom travae hon ju OK på upploppet då.

I tisdags började hon att dra ett ben redan efter 300 meter och i andra kurvan tappade hon en halv längd på ledaren genom kurvan, trots att det inte gick speciellt fort.

Ett avstånd som hon ändå åt ikapp direkt in på rakan. Efter varvningen så började hon att rulla när vi kom in i en kurva för tredje gången och i utgången på svängen tappade hon travet helt och galopperade. Hon hoppade länge innan hon ställde sig och då var vi redan diskade så jg tog upp och for av banan.

Dt var synd för jag trodde på en riktig chans den här gången.

Nu blir det besök hos PH-Vet och Per Jonsson imorgon för genomgång.

Blir det en ny kortisonbehandling som jag tror, blir det ingen start på minst 28 dagar på grund av karensen.

Går allt bra med behandlingen och hon känns fräsch och fin efteråt, siktar vi på start i slutet av oktober.

Var till Parkin med morötter och tårta till Henke och personalen igår. Brukar bjuda på tårta vid segrarna, så kanske det var sista gången för säsongen detta?

Återstår bara finalen av silverdivisionen för honom och det kan ju bli väl tufft. Speciellt om man får spår långt ut på vingen eller bakspår som han brukar få när det är större lopp.

Nu brukar han ju klara sig bra ändå men i en silverfinal blir det nog "tuffare än tufft" med dåligt utgångsläge där alla hästar är bra.

Måndagen den 1 oktober kommer han sedan hem igen.

Det ska bli roligt tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar