tisdag 11 september 2012

Lunchtrav idag.

 
Var som bekant på Lunchtrav på Bergsåker idag.

Som vanligt får jag inget gratis, så det blev lite väl våldsam öppning för Proud Bee som sedan höll bra till ett femte pris (som blev ett fjärde sedan man diskat målfyran för trängning).

Fick svar invändigt och tog upp för att krypa ner i ryggen på ledaren, som då också tog upp så jag hade inget val, eftersom dödens inte är något alternativ, annat än att trycka till honom en gång till för att få överta.

Det kostade 11,9 första femhundringen.

Jag dämpade tempot lite inne i kurvan men direkt så klev favoriten på och kom upp utvändigt, så det var bara att öka igen.

I sista sväng kastade hon in handduken och fick även tusen ben innan hon kom in på rakan där hon bet ihop och kämpade hela upploppet ner trots att mjölksyran sprutade ur öronen på henne och jag kan inte vara annat än nöjd med hennes insats.

Orkesmässigt hämtade hon sig oerhört snabbt men det märktes kanske att hon inte startat eller varit på en travbana på en månad.

Min egen insats kanske går att diskutera men att sitta i andra spår med den här hästen fungearr inte alls. Jag tror inte jag fått mer pengar in på någota nnat sätt än det som jag körde på.
Och ville jag behålla ledningen så gick det ju inte att köra saktare.

Det är som det är.

Nu blev det ju 5300 kronor in, minus den obligatoriska böteslappen. Inte för drivning men något brukar dom vilja hitta så denna gång blev det en femhunrding för att jag tydligen kört innanför sargpinnarna någongång under loppet.

Jag orkar inte ens bråka om det. Tittar man på filmen på ATG-play ser man i alla fall att Nr 2 kör hela första sväng innanför pinnarna (men inga böter!).
Jag vet inte riktigt när jag är innanför, men dom har ju en annan kamera uppe i tornet...

Provar henne igen nästa vecka på Hagmyren. Bara en vecka emellan men det är samma proposition som idag, annars blir det inget förrän i slutet på månaden.

På "myren" är det voltstart så det blir nog ingen 11-öppning då i alla fall...

För övrigt läste jag precis att "hästhandlarskojaren" Robert Ericssons (Scantrav) danske vapendragare Magnus Ladegaard fått licensen indragen och är på väg i konkurs. Läs här

Det var ju han som via Danska travförbundet tvingade till sig betalt för Proud Bee's resa genom Danmark (som enligt kontraktet skulle ingå i köpet) när hon kom till Sverige förra hösten

Det är nästan så jag börjar tro på högre makter."Synden straffar sig själv" typ :)

Men det är väl så att om man håller på med "skumraskaffärer" så kommer skiten ikapp en till slut.

Hej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar