onsdag 27 februari 2013

Danskan har lämnat Storjorden

Ja så kom då den dagen då "Danskan" lämnade Storjorden och min ägo. Efter att jag sänkt priset till hälften av vad hon borde vara värd så hörde det av sig lite folk och jag tror att "rätt personer" köpte henne.

De var här och kollade och provkörde i söndags och idag så hämtades hon och från och med nu är Bollnästravet hennes hemmabana.

De som köpte henne bodde i Rengsjö, strax norr om Bollnäs och hade några hästar sedan förut.

Det är ju alltid tråkigt att skiljas från hästar man håller på och jobbar med varje dag. Men eftersom vi inte lyckades så bra som jag hoppats på tillsammans var det här enda vettiga lösningen.

Jag vill ju ha hästar som jag kan köra lopp med och som "duger" bra med mig som kusk. De sista loppen Proud Bee gjorde gav bara negativa svar, så då blev valet att sälja relativt enkelt.

Speciellt då övriga familjemedlemmar inte varit så förtjusta i henne heller.

Jag är dock glad åt de lopp som hon slutade tvåa i under förra året, då hon gjorde några riktigt bra lopp utan att vinna, men gamla meriter ska ju vara bättre än så om man ska kunna leva på dom. Dessutom så ska man ju känna sig förhoppningsfull inför framtiden.

Och det gjorde jag inte vad det gällde henne och mig
Vi får se vad som sker härnäst.

Det är ju ingen brådska att hitta någon ny häst. Framöver hösten har jag väl att göra i alla fall så vi får se vad som händer.

Parkin går motionskörning och ska på återbesök med böjprov på fredag igen.

Det är möjligt att han försvinner till Henrik Svensson redan nästa vecka om böjprovet slår väl ut.

Annars har värmen sett till att träningsmöjligheterna blivit väldigt dåliga den senaste tiden.

Den som drabbas värst i nuläget är ju Norma som det är svårt att hitta något vettigt ställe att köra med på. Banjobb på måndag, men det vore ju bra om hon fick åtminstone jogga på rejält en gång till innan dess.

"Lilltussen" Parkes hon får väl vara tills isen försvunnit på vägen innan vi tar nästa tur. Ingen höjdare om hon slår en frivolt på blankisen för att hon inte får något fäste.

Det är ju som sagt ingen brådska för hennes del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar