fredag 22 februari 2013

Nedtrappning


Det blir nog en tillfällig nedtrappning i rörelsen ett tag.

Parkin ska ju till Henke så fort han är fräsch, vilket borde vara inom någon/några veckor. Återbehandlad i dag och kollas igen nästa fredag.

Vad det gäller Danskan gjorde hon inget för att jag skulle ändra mig angående försäljning av henne i onsdags.

Snarare tvärtom.

Nu så har jag sänkt priset med mer än hälften och tar den smällen.

Lägre går jag inte.

Vill ingen ta chansen och betala hälften av vad hon är värd, så tar jag en ännnu större smäll och åker till Delsbo slakteri med henne.

Om dom tar emot hästar fortfarande efter alla skriverier?

Även om jag inte är så förtjust i henne, så vill jag ändå inte att hon ska åka runt eller hamna på Malta.

Här är hon i alla fall färdig.

Då återstår Norma och Parkes, vilka blir de enda som blir kvar här från och med i början av mars när jag börjar arbeta igen.

Norma gick ett banjobb efter 24,7/2100 meter och det var mer än väl godkänt.

Gick 20 en femhundring på mellanvarvet när hon skulle svara ut Lilla Gun som fick gå utvändigt denna gång och blev följdaktligen lite seg sista biten.

Men för en 6-årig fölmärr som tangerade det snabbaste hon någonsin sprungit tidigare och det som tvååring, blev jag rätt nöjd ändå.
Speciellt med tanke på att det bara var tredje banjobbet sedan februari 2010.

Hon var dock lite entömd på innerspåret, men jag tror det beror på att hon nog hade lite "träningsvärk" sedan dagen innan då hon blev rejält uppskrämd av en älg som parkerat utanför hagen.

När jag väl upptäckte livet i hagen och älgen utanför så var Norma redan alldeles vitskummig och svettdrypande efter alla rusningar hon gjort i hagen.
Troligtvis sprang hon för att skydda fölet. Parkes själv var dock oberörd och fattade nog aldrig varför de sprang hit och dit.

Att Norma sedan var lite kantig dagen efter var kanske inte så konstigt.

Nästa jobb är planerat till nästa måndag.

Ska bli spännande och se om hon gått framåt ytterliggare fram tills dess.

Planen om betäckning i början av juni ligger dock fast även om tankarna på kval dyker upp.

Hon är ju trots allt "Parkins syrra"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar