söndag 10 februari 2013

Galakväll utan pris

Igår var det Bergsåkers årliga travgala.

Eftersom jag aldrig gått på galan tidigare och som skäl alltid angett att jag inte tänkte göra det heller förrän jag blev nominerad på någotvis, så hade jag denna gång inte något val då "Junior" blivit nominerad som en av tre kandidater till att bli "Årets äldre Varmblod".

Även om vinstchanserna var små på förhand så var det en självklarhet att gå.

Det ångrar jag inte för det var en verkligt trevlig tillställning, med en förvånansvärt bra tre rätters middag.

Mellan tuggorna var det prisutdelningar och kvällen avslutades sedan med dans eller disko. Anette har ju alltid föredragit disco medan jag är mer för "styrdans" så vi minglade runt både här och där.

Vi delade bord med nyblivne proffstränaren Jonas Martinsson (som tidigare jobbat hos bland annat Henke) och hans hästägarkompis Jonas Björkman, och vi hade det som sagt väldigt trevligt.

Hoppas det lyckas för Jonas, som är en bra kille och även en mycket duktig hovslagare.

Det var som sagt en trevlig kväll.

Nahar ägd av hockeybröderna Sedin och inköpt till Robert Berghs stall i våras, fick för övrigt priset i Parkins kategori. Med tanke på motståndet i högsta klassen, så får man väl vara nöjd att han överhuvudtaget kom i fråga för en nominering min lille Tap In-valack.

Henke var nominerade i några andra kategorier också, men fick även han gå hem tomhänt, vilket kändes mer tråkigt än att Parkin inte vann sin klass.

Henrik han haft ett makalöst år och har lyckats öka på hästbeståndet i sin rörelse med mer än 100 procent sedan 1 januari 2012 och har nu runt 50 hästar i träning mot drygt 20 för ett år sedan.

Starka papper.

Och frågan är om det finns någon tränare i landet som ökat så mycket sista året?

De stora vinnarna på galan blev annars "som vanligt" Robert Bergh och Svante Båth som båda haft ett fint år.

Och även om de haft bättre säsonger tidigare, så visar de här två tränarna alltid på bra siffror och dessutom är dom "alltid" med i de stora loppen.

Det var en liten "kortblogg" om gårdagen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar