torsdag 25 juli 2013

Bra insats men likadan

Jag och Farmer - "bonde" på engelska - var till Östersund på trav i tisdags.

Han var ungefär som vanligt innan, men kanske lite lugnare på resan dit.

Han var i alla fall inte svettig när vi kom fram och lite blöt brukar han vara i vanliga fall.

Jag provade lite ny utrustning men jag vet inte om det blev bra eller fel eftersom han var lika stressig innan som vanligt. Bosse Eklöf frågade innan start: "går det bra det där?"

Så det var ju lika besvärligt som vanligt.

När vi dessutom fått fjärdespår tre gånger av fem så har vi ju redan där marginalerna mot oss.

Nu hoppade han ca 100 meter direkt när vi vände upp så att vi var klart sist när han ställde sig, ungefär vid tornet. Jag låg sist i kön ett varv och han kändes gåvillig ändå trots galopp och ikappjagning.

Vi provade i spåren 700 kvar men fick sent svar av en häst som inte gick framåt och fick krypa in igen och prova invändigt istället.

Det blev sedan lite "slalomkörning" i sista sväng men när han väl fick fritt på upploppet spurtade han bra till ett 6:e pris värt en tusenlapp.
Alltid något...

Han var klart bättre än på Hagnmyren då han bara stannade i sista sväng.

Pulsen var dock lika hög efteråt så troligast ligger han väldigt högt i puls. Det finns ju en del som gör det.

Vi provar igen nästa fredag om vi kommer med. Östersund igen där även Parkin är tänkt att starta.

Hade tänkt gå och se Gyllene TiderNorrporten Arena då här i Sundsvall, men det skiter jag nog i och far på trav istället, även om jag har biljett. Finns inte så många lopp åt Bonden så det gäller väl att passa på...

Äldsta dottern får väl offra sig och ta även den biljetten, även om hon bara ville gå på lördagen

Parkes går kvar på betet och nog har hon blivit lite större även om jag inte tyckt det märkts speciellt. Hon har dock fått överben fram på kotorna igen så hon växer nog ändå även om inte jag tycker det.

Hon kommer hem efter Open Trot-helgen på Bergsåker och då börjar vi träna inför nästa år.

Ska bli spännande att se hur hon utvecklas i höst.

Parkes (närmast) och hennes nordis-kompis betar vidare en månad till. Foto: Björn Persson ©

Från Menhammar meddelas det att Norma är dräktig igen på första kollen.
Hon ska kollas igen i början av augusti men den här gången tar jag inte ut något i förskott.

Oavsett så kommer hon väl hem i mitten på augusti även hon.

Förhoppningsvis dräktig även då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar