torsdag 18 juli 2013

Provar igen

Har diskuterat Bondens beteende med flertalet hästmänniskor utan att komma närmare en lösning.
 
Kan vara stressen vid själva loppet och han uppvisar även en del av symptomen som man kan se vid "överträning".

Sjuk verkar han inte vara i alla fall. Han äter och springer omkring i hagen och han har ingen feber eller är snorig.

Jag ska ändra på lite utrustning och ta bort lite grejer sedan så ändrar jag även på förberedelserna litegrann och provar att starta en gång till innan det blir en riktig genomgång hos veterinär.

Jag har ju pytsat ut en halv månadslön på veterinärräkningar nyligen så jag drar mig lite för det om det inte är akut.

Bland annnat fick jag ju "ta över" betalningen till Bergsåkerskliniken som Quantum Farms egentligen skulle betala, men som dom inte gjorde.

Kassan sinar fort när det bara är utgifter och lite inkomster och då har jag ingen lust att få en till veterinärräkning direkt om jag inte måste

Vi startar alltså på onsdag nästa vecka på Östersund.

Parkin ska ut på Axevallas extra V75:a på söndag och det känns ju inte så hoppfullt med 12:e spår på 1640 meter.

Oavsett om det är långt upplopp nere i Skara så springer ju hästarna i den här klassen ända in i mål och då hjälper det inte om man sitter sist själv.

Nej det är nog bara att förbereda sig på en ny reseräkning. ST bidrar med 30 kronor milen i alla fall om han blir oplacerad och det är ju alltid något.

Prispengarna i de nedre regionerna av loppet är dock så dåliga att blir han sämre än fyra så backar jag ändå på den här resan.

Då säger det sig själv att det inte känns så upplyftande på förhand.

Men vi kämpar på.

Det är i uppförsbackarna man förbereder sig.

Avslutar med en målbild från kuskvinsten med Damita

Segergesten känns igen från första segern. Här vinner vi Amatörkuskmatchen på Bergsåker den 5 juli. . Foto: Foto-Finish ©

5 kommentarer:

  1. Hej björne! Bonden kan ha kopparbrist. Nervös och hög puls kan tyda på det. Billigare än veterinär att prova ;-)

    SvaraRadera
  2. OK, intressant. Var får man tag på koppar att ge till häst då nu för tiden? Har för mig att det var vanligare med sånt tillskott förr?

    SvaraRadera
  3. Mindes fel... Ber om ursäkt! Det var magnesium inte koppar. Min kompis häst hade hög puls länge efter ansträngning och var väldigt lättstressad. Efter att den börjat äta magnesium blev den bra. Finns på granngården

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Ok tackar. Magnesium har jag en burk av men jag tror datumet gått ut. Får skaffa en ny och prova. K-g Holgersson är ju mycket för magnesium vet jag.

    SvaraRadera