måndag 15 juli 2013

Något fel på Bonden

Gårdagens tripp till Hudiksvall var totalt meningslös.
Bonden hade återigen väldigt hög puls efter loppet och helt klart så är det något som är fel med hästen.

Nu fick vi dödspositionen men det gick ju så sakta så i vanliga fall eller som han kändes i den första starten och som han känns i träning så skulle han lätt ha klarat av det.

Men nu kastade han in handduken totalt 400 kvar. Jag provade att "jaga" på honom lite men insåg direkt att han helt enkelt helt slut. Så jag lät honom lunka i mål och han var väl bland de sista i mål på dåliga tiden 21,3

Det kostade mig för övrigt 600 i böter för drivning (ni som har ATG-live kan ju titta på filmen och kolla om ni hittar de böterna någonstans).

Jag vet av erfarenhet att måldomarnämnden har papper på "syndarna" och kollar alltid extra på dom som haft någon drivning tidigare eller andra förseelser. Därför gäller det att hålla sig i skinnet.

Nu har jag ju inte haft någon förseelse sedan i vintras och satt långt bak i fältet och som sagt titta på filmen ni som kan, så inte vet jag.

Hagmyren är dock det ställe jag överlägset fått mest böter på så jag är ju egentligen inte förvånad.

Nu får hästen vila sig några veckor från startandet och jag hoppar Oviken på fredag.

Får se vad jag hittar på.

Parkin startar på söndag på Axevalla i extra V75. Jag stannar dock hemma och tittar på tv:n. Spår klart vid lunchtid idag.

Hej svejs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar