fredag 29 november 2013

Fransk debut


På måndag är det dags för Parkin att göra debut på Vincennes.

Fantastiskt egentligen att min lilla skithäst tagit sig hela vägen från Storjorden och Matfors till att få tävla på kanske världens mest kända travbana.

Nu har man ju ingen aning om hur det går. Sofia Aronsson ringde i lördags och funderade lite kring starten och hon påstår att han tränar bra och är faktiskt ganska pigg för att vara han enligt rapporterna.

Som vanligt ligger han låg i puls när dom tränar, lägre än de andra träningskompisarna så det verkar ju bra i alla fall och har han smittats bara det minsta lilla av den form som hagkompisen, danske New Line har för tillfället (700 000 svenska kronor in på två starter sedan han kom i samma hage som "junior") så kan det bli bra.
Det är nog mest frågan om han tänt till av miljöombytet.

Jagh ar inga stora förväntningar egentligen men jag tror nog att det är ett stort plus att han får den välkände franske kusken Eric Raffin i sulkyn.

Det ska hur som helst bli jäkligt spännande. 22 500 Euro i första pris och sista matlappen är på 7:e plats och är värd 500.
Jag vet inte om loppet går på ATG-live men annars kan man nog se loppet eller bilder från loppet någonstans på den HÄR länken i efterhand. Klickar ni nu får ni startlistor och annat matnyttigt. Han startar i lopp 1 i alla fall och har nummer 15. Det är fri voltstart om jag har fattat det hela rätt.

Han går barfota och det lät som om det skulle bli norskt huvudlag. Det har han inte haft sedan fyraårssäsongen.
Loppet går ca 13.50 på måndag.

Har haft mycket att stå i. Jobb nu tre dagar och när det är bara 12-timmarspass så blir det lite över till annat. Idag avslutades den här arbetsperioden så nu så är jag ledig en vecka. Förutom julbord med jobbet på onsdag. Tur att det var då och inte torsdag för då är det trav på Bergsåker och då är jag uppsatt på Emmerantia i Amatörpokalen och så ska Bonden ut i ett vanligt lopp senare.

Full dag alltså.

Jag tränar på så gott det går men träningsförhållandena är långt ifrån optimala. Imorgon lördag får dock både Parkes och Quantum Bond ett träningspasss efter tre vilodagar.

Försöker återkomma i början av veckan efter Parkins start med en ny rapport.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar