onsdag 1 juli 2015

Tråkigt läge men Parkin är i alla fall på väg hem


Hej igen.

Var ett tag sedan.

I takt med att det mest är bekymmer på travfronten har det inte varit så roligt att skriva ner några blogginlägg.
Men har man haft såna framgångar som hästägare som jag haft så är det inte konstigt att det ibland måste gå lite sämre, för att inte säga mycket sämre, för att det ska bli balans i tillvaron.

Därför är det inte oväntat att perioder av tragiskt mycket motgångar kommer, även om jag naturligtvis helst sluppit dem.

Men å andra sidan så är det många som inte kommer någon vart alls med sina hästar, så jag får väl vara nöjd ändå då det ändå händer något emellanåt för mig, även om jag har svårt att bli tröstad av att det går ännu sämre för andra.
Jag bryr mig mest om hur dåligt det går för mig själv.
Inte hur dåligt det går för andra.
Nåväl.
Parkes är frisk. Körde henne i måndags för första gången på 18 dagar. Hon kändes skaplig även om det inte blev så våldsamt. En vanlig värmning och två svängar i sandbacken.

Nu blir det tyvärr lite uppehåll för henne igen då hon åker ut på lite bete tillsammans med Bonden en vecka då Anette och jag drar en weekend till Berlin.

Ungarna är ju hemma här, men då båda jobbar och ingen av dem kör någon häst och då Hanna (som passade och körde dem då vi var i Grekland i höstas) inte kunde hjälpa till den här gången så fick de åka ut på en veckas bete istället.

Är väl ingen kris nu när de ändå varit ifrån sedan tidigare, men det tar väl ytterligare någon veckas extra träning innan de är i startbart skick.
Båda såg dock glada ut när de kom ut och fick mumsa på gräset.

Igår fick jag även ett samtal från Sofia Aronssons kontaktman Greger som meddelade att Parkin skulle komma hem redan under torsdagen.

Transport var beställd med Grens transporter som skulle lasta honom på Bjertorp idag onsdag.

Jag höll på att ramla baklänges.

Bråttom värre och lite brydd blev jag trots att jag tidigare sagt att hon fick bryta leasingen när hon ville hellre än att han skulle bli stående i ett hörn därnere och ingen brydde sig om honom.

Nu var han tydligen lite ofräsch.

Vad som var felet visste han inte riktigt men det skulle inte bli någon start utan han skulle skickas hem istället.

Nu sköt de på hemresan några dagar eftersom jag påminde dem att jag sagt att de kunde skicka honom när som helst bara inte den här helgen då jag åker till Tyskland på torsdag.

Då tänkte hon ändå skicka honom exakt då jag sagt att det inte gick.

Förra veckan hade passat bra.

Som tur var så sköts det upp nu då.

Men planering har ju knappast varit ett ämne som Fröken Aronsson excellerat i tidigare heller, så jag blev ju inte förvånad. Å andra sidan är hon ju också väldigt flexibel så vi får väl se om han kommer nästa vecka istället nu då.

Ska bli kul att återse honom.

Även om det blir en till veterinärräkning så att jag vet att han är OK.

Annars är allt som vanligt här.

Hoppas på en fin uppsittning till den 16:e då det är uttagning till Amatör SM. Troligen får jag väl stå på sidan trots bra statistik som "lånekusk" men så är det.

Ska jag få några styrningar får jag fixa dem själv. Men jag är ju inte den som aktivt raggar styrningar direkt.

Snart har jag dock fulla stallet med starthästar.

Förhoppningsvis kommer det lite nya framgångar de närmsta åren.

Det är jag övertygad om.

Vi hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar