tisdag 18 augusti 2009

Parkin ut på Bergsåker

På fredag så ska vi ut och starta igen.

Det är "Junior" som kom med på Bergsåker. Vi hade lite tur då han först var 1:a reserv, men då en häst var anmäld till två lopp och valt "det andra" i första hand så kom vi ändå med.

Det ser lite väl hårt ut, och med tanke på att vi har minst poäng av de som startar så får jag kanske inte ha för stora förhoppningar, även om han faktiskt är tippad som "femtehandare" i Dagbladets spelservice.

Hästen känns bra här hemma efter förra starten då han gjorde ett kanonlopp.

Jag räknar med samma utrustning och hoppas vi kommer till från vårt läge med spår 7 i voltstart.

Har svårt att tro att han ska kunna utnyttja "springspåret" då han är lite seg från början (och då jag dessutom oftast missar lite i "tajmingen" från "springen") och även om han är travsäker så kan vi hamna på vingel.

Förhoppningsvis så får vi ändå en vettig position.

Annars verkar det som om han är som bäst när han får "tåga på" ute i spåren på egen hand.

Helst utan draghjälp också, då han inte riktigt verkar gilla att gå i rygg.

Bakom hästar känns han bara trög och oinspirerad.



Parkin - trög och oinspirerad bakom hästar!

Hoppas på att vi inte kommer för långt efter bara, så att vi ändå har slagläge och kan avancera från någonstans "varvet kvar" till ca 700 meter kvar.

Är han som sist så hoppas jag på en rolig fredagkväll för min del.

På torsdag är det anmälan till Solängets lunchtävlingar nästa onsdag.

Jag hoppas det går att komma med där med Newyorken.

Jag hade några fler liknande propositioner att välja mellan på Bollnäs och Hagmyren åt henne, men då dessa kolliderar än värre med mitt jobb (dagskift lördag och söndag samt nätter måndag och tisdag).

Jag har nästan slut på semesterdagar (dessutom så har alla sommarjobbare gått hem för året) och då är det svårt att försöka få ledigt för att köra trav.

Jag får chansa på att jag kommer med uppe i Ö-vik.

Även om jag jobbat natten före så funkar det nog.

Med lite tur kan jag gå hem vid 02.00 och sova några timmar innan avfärd vid 8.30-9.00 någon gång.

Det är hårt att ha "två" jobb.

Men det är ju självvalt så det är bara att bita ihop ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar