fredag 14 augusti 2009

Vi kommer inte med någonstans

Det var tänkt att jag skulle försöka komma ut en gång till med New York City innan "Open Trot"-helgen på Bergsåker för att försöka få tillräckligt med poäng, för att kanske komma med i ett lopp under denna "Bergsåkers stora dag" på året.

Men si det gick inte.

Varken på Bergsåker eller på Gävle räckte poängen till annat än andra reserv.

Det blir nog ingen Open Trot-helg för "Newyorken".

Vi siktar in oss på onsdagen den 26:e på Solänget istället. Inte någon speciellt bra proposition (högst 125 000) men kanske motståndet är överkomligt.

Med vettigt spår så kanse det gå ändå då hon känns i fint slag.

Glömde att berätta senast att jag för första gången träffade ägarna (de jag leasar henne av) till "Newyorken", Pelle och Dennis (samt Pelles dotter) på Gävletravet. De hade nu åkt upp från Dalarna då vi startade på lämpligt avstånd från dem.

Det var trevligt att träffas "In Real Life" och inte bara "per telefon".

Det var även roligt att det gick bra för oss när de var där och tittade på henne. De verkade väldigt nöjda hittills och det känns ju alltid bra att presentera en häst i bra skick.
Som det känns nu så kör vi väl på så länge det går bra.

Annars rullar det på som vanligt. Parkin hoppas jag kommer med på Bergsåker till fredagen. Han känns fin som tusan här hemma. Jag hoppas att vi kan visa upp oss från vår bästa sida
Bara vi kommer med vill säga.

Eftersom jag jobbar nattskift i helgen så blir det inget provlopp för Norma denna vecka. Vilket kan vara bra då hon möjligen kändes lite sliten i senaste träningspasset.

Vi tränar på lite hemma så får vi se när vi tar nästa sväng ner på Bergsåker.

Hon har ju nått årets första delmål och det är ju bra så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar