lördag 20 februari 2010

99 lopp

Jag räknade efter härom dagen hur många lopp jag egentligen kört.

Det blev hela 99 lopp.

Det är egentligen en talande siffra när man funderar lite.

Nu har jag alltså kört 99 travlopp utan att vinna ett endaste lopp.

Det måste ju tyda på att jag är oduglig.

Det kan ju vara en tröst att jag för det mesta har kört hästar som inte "kan" vinna. Helt enkelt hästar som inte håller måttet. Men på nästan hundra försök borde väl vilken kusk som helst lyckas vinna ett lopp kan man tycka.

Det som är konstigt att jag har en sammanlagd platsprocent på straxt över 13. Tittar man på platsprocenten efter 2006 så ligger den på 20 procent.

Men vinna - ICKE.

Snacka om dåligt löphuvud på kusken.

Nej, man kan hitta på massvis med ursäkter men det är väl helt enkelt så att jag är ODUGLIG.

Och det är väldigt tråkigt att veta med sig detta.

Men det finns väl värre bekymmer här i världen antar jag.

Nu över till ännu en misslyckad travdag.

I går startade jag Newyorken på Bergsåker. Och från ett utlämnat läge hamnade jag naturligtvis i rygg på fältets sämsta häst, som dessutom i sin tur hamnade i dödens.

Andra ytter med en häst som verkligen hatar att gå utan rygg i sista kurvan, i ett kortlopp innebär ju att man i princip kunde ge upp redan efter ett par hundra meter.

Det var bara att sitta still och vänta på att bli dragen sist, eller gå ut innan de bakomvarande gick, och själv bli sist med en sur häst, så jag satt kvar med hopp om att åtminstone rädda en slant.

Men det gick inte det heller eftersom vi inte fick chansen förrän 30 meter före mål.

Värdelöst.

Men dom brukar ju säga att man har igen det vid nästa tillfälle när man går i mål med en frisk häst.

Det tror jag vad jag vill om i det här fallet. Men hon drog inte en pust och tussarna satt kvar i öronen och spöet bakvikt hela loppet hör ju knappast till vanligheterna när man går i mål men Newyorken.

På måndag är planen den att jag ska åka ner på Bergsåker och köra ett första banjobb med Parkin och försöka få ur honom segheten.

Norma tränar jag på med här hemma ett tag till även om hon oroväckande fort verkar hitta orken.

Idag lördag håller jag tummarna för Redgauntlet och Västerbo Offspring var och en av hästarna är ägd av kompisar till mig och startar under dagen på Bergsåker.
Jag säger lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar