tisdag 14 september 2010

Nya tag

Nu är det dags att ta nya tag.

Parkin ska ut igen i ett tilltänkt "genrep" inför en eventuell V75 start på Hagmyren den andra veckan i oktober.

Det är ett amatörlopp på Bergsåker på fredag.

Nu fick vi ett riktigt dåligt läge och som nog alla i hela världen snart känner till så har ju aldrig jag vunnit ett enda travlopp och frågan är väl om jag ska lyckas nu då.

Svaret får vi på fredag.

Hästen känns i alla fall okej. Men som sagt läget, ett tolfte spår bakom bilen är väl inget att hurra för.

Däremot så verkar det ha "brunnit" ihop för Prevenue som i två träningspass efter varandra sedan vi var in på Bergsåker varit mer eller mindre prillig.

Hon upträder väldigt underlig just nu. Hon går tämligen snällt bort till banan, men sedan är det si och så. Värmningen funkar också den skapligt men sen barkar det loss..

Hon galopperar, och kastar sig upp och ner ruskar på sig och ibland är det som om hon nästan tänker lägga sig på marken.

Det är ju tydligt att det är något som stör henne.

Ett stort frågetecken för hennes fortsatta framtid här är det i alla fall om hon inte skärper sig.

Nu över till en lite annan grej.

Jag hade besök häromdagen då en av sveriges mest kända och bästa tränare dök upp här, för övrigt så var han den som körde Big Earth till min första tränarseger för väldigt många år sedan.

Det var en något surrealistisk känsla när han helt plötsligt stod där mitt i hagen och gav mig ett bud (ett rejält sådant ska tilläggas) på junior.

Jag begärde det dubbla för att ens fundera på saken. Jag skulle höra av mig om jag ångrade mig sa han. Det tror jag inte att jag gör.

Har man äntligen fått en häst som håller vill jag nog vara med och tävla lite på en högre nivå än jag är van.

Jag passade på att fråga honom om Prevenue, och om hur jag skulle gå tillväga med hennes avmagring/svårföddhet när han ändå var här.

Han sa då att jag skulle testa om hon hade magsår, för då kunde dom se ut så där; "Prova att ge henne Gastrogard", sa han och det har jag beställt nu så vi får väl se hur hon svarar på detta.

Annars är det som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar