onsdag 8 september 2010

Sjukt bra

Ja, man kan inte annat än förvånas över vilken sjukt bra häst jag har :)

Igår hade jag klivit ur vagnen igen efter Östersundsresan och återlämnat tömmarna till Henke, och han förvaltade sitt pund med sedvanligt accuratess.

Han kom igenom bra från tillägg och ner i andra ytter och när han ställde på 600 kvar så var det faktiskt som om dom andra backade.

En våldsam avslutning med 10-fart en par tre hundra meter då ahn växlade om dom (11,5/sista 800) och vann "uppullande" på 15,4/2160 meter.

Bra gjort och Henke sa i intervjun att han aldrig kört en så snabb häst i klassen.

Kul att han gillar hästen.

Och ett stort tack för alla gratulationer, de värmer!


Parkin brisar undan till tredje segern sedan 6 augusti!


Dessutom var det ett bra besked för mig själv (och vissa andra...) nu när han varit hemma i snart en månad, att även "min" träning håller måttet för hade den inte gjort det så borde det ha märkts även "den här vägen också" då han förbättrades så mycket på bara en månad hos Henke...

Nu blir det lugnt och fint till nästa fredag, då det är ett lämpligt amatörlopp här hemma på Bergsåker.

Då kliver jag upp i vagnen själv igen.

Till mångas förtvivlan.

Men å andra sidan blir det åtminstone spännande för spelarna

Sedan är siktet inställt på Hagmyrens V75:a som går av stapeln andra helgen i oktober.

Om allt går som det ska vill säga.

Jag har ju varit med ett tag och vet att lyckan är kort i den här branschen, så det gäller att njuta medan det går.

Nu över till nästa häst på träningslistan.

I morse var jag faktiskt ner på Bergsåker och körde provlopp med Prevenue.

Hon var överraskande bra tycker jag, som känt mig lite negativt instäkllt till henne på slutet då hon varit lite besvärlig igen.

Förutom behandlingen i kota och knä, så hade jag gjort några smärre förändringar i utselningen, sedan starten där i början av juli och dessa föll väl ut måste jag säga.

Efter att ha tuffat på i rygg på ledaren i ett 8-hästarsfält, så spurtade hon om denne invändigt på bra sätt utan drivning när denne bröt ut på upploppet. Hon var sedan knappt slagen, kanske med en hals av Blott Tooma som kom långt ut.

Hon gick skapliga 20,0/2140 meter och var helt obrukad i mål.

Framförallt tyckte jag att hon "skötte" sig bra, inga dumheter och sånt, även om hon rumplade till lite grann mitt i andra kurvan på första varvet, så höll hon sig ändå i trav.

Och att hon höll sig i trav hela vägen är jag mer än nöjd med. För hennes del är det det som är problemet.

Men det finns alltså lite hopp inför framtiden även för hennes del.

Som vanligt var hon lite nervös, framförallt efter värmningen, men jag tycker ändå att hon hanterar det hela bättre än tidigare.

Nu tränar vi på här hemma och anmäler lite här och där. Hon har ju noll poäng så troligast blir det inte start förrän den 26:e på Hagmyren då det finns ett passande P21-lopp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar