måndag 18 oktober 2010

Här händer det inte mycket

Här händer det inte speciellt mycket just nu.

Det är lugna gatan.

Parkin är missnöjd med tillvaron som det verkar och verkar inte trivas när han inte körs. Efter Hagmyren har han ätit bra och varit som vanligt fram till i lördags.

Då slutade han att bry sig om kraftfodret.

Han petade lite i det sedan fick det vara. Han äter dock hö, men det är just det där att man märker på honom att det är något.

Jag hoppas jag får börja motionera honom efter återbesöket på onsdag i alla fall för det här är en typisk reaktion från hans sida när han tycker att saker inte är som de borde. Då brukar han sluta äta.

På onsdag är det dags för återbesök på ATG-kliniken. Vi får väl hoppas att hältorna är "släckta".

Annars har det gått bra och han har inte visat några symptom på behandlingen. Ingen feber och ingen svullnad någonstans. Allt verkar OK för övrigt.

Hade ett litet hopp om att komma med med Prevenue till Bergsåkers fredagstävlingar då jag såg att det var lite anmälningar i hennes klass men tio poäng räckte som väntat inte ändå utan hon blev 4:e reserv.

Provade även till Gävle men det gick inte det heller.

Det börjar bli allt färre banor kvar som kör nu, men förhopppningsvis hittar vi ändå något lopp att delta i innan det går alltför lång tid.

Hon känns väldigt fin i träningen, framförallt väldigt mycket lugnare och hon pullar inte lika hårt som hon gjorde när hon kom. Det har ändå tagit väldigt lång tid att få henne att lugna ner sig, jag är ändå inte helt nöjd ännu men det känns som om vi är en bra bit på väg.

Norma gillar inte att äta aspbarkspellets, något som jag brukar försöka ge fölmärrar och föl för att jag tror att det skapar hållbarare hästar när de sedan växer upp. Parkin exempelvis är uppfödd på enbart aspbark och åt endast det tills dess att han började köras "på riktigt" som 1½-åring, då han fick lite annat kraftfoder också.

Norma däremot gillade det inte som liten och gillar det inte nu heller så vi får väl se vad som händer. Jag försöker blanda ut lite med Krafft Groov men endast med det resultatet att hon petar ur och äter upp Groov-pelletsen. Hon är lurig den där märren.

Men det är ju som det är. Hon lär ju inte svälta ihjäl ändå på den mängd hö hon trycker i sig. Och många förespråkar ju enbart hö som mat till fölmärrar.

Vi får väl se vart det "barkar" (rolig jag var nu va!)

Eventuellt, jag skriver högst eventuellt, kan det dyka upp en till häst här i slutet på veckan.

Det är min polare Thomas Hellström från Östersund (han som äger 25 procent i Norma och Prevenue, samt heläger V75-aktuelle Västerbo Offspring) som hade något på gång som det lät i telefon härom dagen.

Jag har lovat att ta hand om hästen om hon dyker upp.

Men som sagt vi får väl se vad som händer..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar