torsdag 21 oktober 2010

Nu så händer det något i alla fall

Nu börjar det hända något här i alla fall. Igår var jag på återbesök med Parkin på ATG-kliniken. Efter böjprov konstaterades att han svarat bra på behandlingen och nu var helt haltfri.

Detta efter bara en vecka. Och det var ju bra. Nu är det skritt-träning som gäller närmsta veckan sedan blir det lättare joggning. Med lite flyt så ska han kunna vara i skapligt skick till V75-finalerna som går på Gävle om 24 dagar.

Jag räknar som sagt med att han får vara med där och att en andra plats räcker för att bli kvalificerad.

Annars händer det saker med blixtens hastighet här. I kväll hämtar jag en 7-årig märr som kommer till Bergsåker från Halmstadstränaren Petri Puro. Hon heter Lucy Hill och det är min kompis Thomas Hellström som köpt henne.

Hon kommer troligen vara hos mig och på min träningslista ett tag sedan får vi se vad som händer.

Det beror väl på hur det går.

Det verkar vara en rätt så bra häst annars även om hon startat sparsamt på slutet.

Prevenue känns riktigt bra men har svårt att komma med. Troligen blir det B-lopp (lopp som kan ge prissumma och startpoäng, men som det inte går att spela på) på Hagmyren nästa lördag, om hon inte kommer med någonstans innan anmälan som är på torsdag.

Har även uppdaterat hemsidan med lite ny layout och färger.

Hoppas det är tilltalande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar