lördag 2 oktober 2010

Anmälan till V75 och Prevenue kom med igen

Imorgon söndag är det dags att anmäla Parkin till Hagmyrens V75:a.

Ska bli spännande att se vilket spår vi får, för att vi kommer med är jag rätt säker på. Han har ju över 1200 poäng och de senaste gångerna har det räckt med knappt 1000.

Frågan är dock hur bra det kommer att gå. Tittade på finalerna idag och det går fort på V7. Nu var det ju i och för sig finaler, men ändå.

Sedan så vet man ju inte vad de här tre veckorna på hemmaplan utan snabbjobb gjort med hans tidigare form?

Hoppas i alla fall på ett bra spår. Vore kanon med spår två eller tre. Då skulle även jag bli lite mer optimistisk.

Henke ringde och var på kriterieauktionen. Jag hade sms-tipsat honom om en häst som jag trodde skulle kunna bli riktigt bra och han undrade om han skulle köpa den åt mig.

Jag tackade nej.

Tur var väl det eftersom den gick för 140 000 kronor.

Det var tydligt att det var fler som "sett ut den".

Återstår att se om den blir bra nu då.

Hade anmält Prevenue lite här och där. Trodde inte hon skulle ha en chans att komma med någonstans. Men den där ynka 10 poängen hon "skrapade" ihop på Hagmyren senast blev avgörande.

Nu kom hon ändå med till på torsdag trots att hon var 15:e reserv då man på Bollnäs delade hennes klass och strök ut "travridningsloppet".

Bra val, tycker naturligtvis jag

Men det är små marginaler, hade hon haft noll poäng som innan Hagmyren, hade hon inte kommit med.

Så det kan även vara avgörande med matlappar, om man ska få vara med igen.

Nu fick vi ju ett "pissigt" läge och 20 meters tillägg, men motståndet ser överkomligt ut på papperet i alla fall.

Nu är ju den här märren den svåraste jag haft att göra med så det är ju ett äventyr bara att värma, för att inte tala om att komma iväg från start. Har provat lite nya bett den här veckan med varierat resultat. Har inte hittat "rätt" riktigt än, men det känns som om jag närmar mig i alla fall.

Jag tycker ändå att hon är klart spelbar den här gången.

Hon stod faktiskt i nästan 100 gånger pengarna på Hagmyren och med felfri avgång där tror jag inte jag varit sämre än 3:a, och jag tror nog att hon står i något liknande odds även den här gången då hon är sistrankad i programet.

Jag skulle ändå inte bli förvånad om jag är bland de tre bara hon håller sig på benen. Ett platsspel kan nog ge bra utdelning den här gången.

Lite kul är det också att två av mina jobbarkompisar startar i samma lopp. Det är lite av Ortvikenmästerkapet i trav, det är ju några till som har hästar på skiftet, men kul är det i alla fall att möta Erik Remnehag som plockar ut Mission Bell (Kristian Lindberg kör) och så är det "sommarjobberskan" inne på Eriks avdelning, Carro Torbjörnsen som själv kör sin Bitty K. Carro körde för övrigt in licensen senaste gången jag "förnyade" min.

Kul hoppas jag det blir - och framförallt om jag slår av de andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar