fredag 8 oktober 2010

Mediakarusellen

Det har varit stor "mediakarusell" en tid nu.

Det är på gott och ont. Det vinklas hit och dit.

MEN oavsett så ÄR det roligt att bli uppmärksammad.

Bästa grejen kom dock i dag då det i Travronden var ett gigantiskt reportage (hela 5 sidor!). Det blev jättebra måste jag säga, även om en del faktafel smyger sig in.

Det var följande smågrejer bara: hästen jag lånade till hette Viviann Brante och inte "Viviann Brunte" samt att La Bigi (Parkins mamma) hade inte sprungit in en en krona de senaste åren innan jag köpte henne, hon hade dock sprungit in ca 85 000 tidigare.

Mycket bra jobb annars av reportern Lars-Johan Holm och fotografen Micke Gustafsson som fick till det så bra.

Över till annat.

Igår var jag till Bollnäs med Prevenue som jag tycker fungerade riktigt bra nu. Hon blev dock först utan pengar men det hade kunnat vara en mycket bättre placering.

Hon gick i väg skapligt men tog några galoppsteg efter ca 100 meter men hittade benen relativt snabbt men hamnade bland de sista. På första rakan rundade vi den bakre klungan och kom ner i tredje ytter efter 700 meter.

Där låg vi kvar och satt nöjda och belåtna kvar där när attackerna kom bakifrån.

Hon var gott gåendes och låg på en fjärdeplats kvar i ryggar när vi svängde in i sista kurvan, vi satt snett innanför vinnaren som gick i tredjespår och väntade på upploppet då jag tänkte ta ut henne ett spår och lufsa med vinnaren in i mål på en fin placering, då hon snubblade till och galopperade kort igen, hon fann benen relativt snabbt, men tappade både position och lite fart när hon ställde sig i trav igen och då var halva det bakre fältet över och förbi oss.

Otur men inte förvånade då hon hoppat en hel del i sin karriär.

Det kändes dock som om hon blir bättre och bättre rent mentalt, och att hon som nu ställer sig så gott som omgående i trav när hon galopperat tror jag inte hon gjort tidigare.

Jag har kört henne utan käkrem de här loppen och det kanske var det som var anledningen till den sista galoppen, hade hon haft lite stöd där kanske hon hållit sig på benen?

Jag är ändå rätt nöjd över utvecklingen hos henne med tanke på förutsättningarna. Hon är dock fortfarande lite väl het i värmningen ännu, men jag tror vi är på väg åt rätt håll.

Det är ingen stjärna men nog borde hon kunna tjäna lite pengar framöver...

2 kommentarer:

  1. Haha, såg dig just på tv. :-D
    Det är lite läskigt, kändes ungefär som om man backade ca 30 år i tiden (oj, va gamla vi är) ;-)
    Nä, nu får jag baske mig ta mig i kragen och komma o titta på underverken snart. Lycka till i morgon, jag håller tummar o tår :-P
    (måste väl sätta en slant oxå)

    SvaraRadera
  2. Lycka till med Parkin på V75 idag! Jag har följt din blogg ett tag (tips från Nypan)... Självklart tar jag med Parkin i mitt system idag, men jag törs inte spika! :-)

    SvaraRadera