måndag 22 november 2010

Lunchtrav

På onsdag är det dags igen för nästa start. Det är på Bergsåker och Lunchtrav.
Och vi startar i första loppet.

Den här gången kör jag Parkin själv.

Ingen kritik mot Henke eller så. Det är bara det att jag behöver köra 4-5 lopp till i år för att hamna i "rätt" bestraffningsmall inför nästa år, och eftersom jag knappast blir uppsatt på några andra hästar än mina egna, så gäller det att hitta lopp åt de hästar jag har och att köra lite själv.

Vi fick ett bra läge med andraspår bakom bilen och det ska han klara av.

Hur han är formmässigt återstår att se, det är väl därför jag testar med ett lopp efter debaclet i Gävle. Han känns dock oförändrat bra hemma, men nu ska han ju dessutom troligen gå med skor runt om och det var ju länge sedan han gjorde det i lopp.

Det borde innebära en liten försämring bara det.

Men vi provar.

Övriga hästar känns också bra. Prevenue känns också hon riktigt fin här hemma och anmäls till nästa fredag på Bergsåker. Kommer hon inte med där blir det nog ett B-lopp till på Hagmyren den 4:e.

Lucy Hill var idag för första gången i det närmaste perfekt.

Jag provade ett nytt bett och kanske det är så enkelt att entömdheten sitter i munnen?

Jag tycker i och för sig att det känns som ett lite för enkelt fel för att de inte skulle ha fixat det i halmstad.

Men vi får väl se.

CIAO

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar