torsdag 25 november 2010

Parkin usel

Igår startade jag Junior på Lunchtravet.

Han var fullkomligt värdelös.

Kändes bra i värmningen och i provstarten, men i loppet kunde/ville han ingenting.

Hamnade annars bra till i tredjepar invändigt och vi var femma i sista sväng men in på upploppet gav han bara upp och lunkade i mål.

Jag tror han tappade hundra meter bara på de sista två hundra metrarna av loppet.

Vi fick dessutom anmälningsförbud i fem dagar.

Och det var ju inte mer än rätt, för någonting står inte rätt till.

For direkt på ATG-kliniken och tog ett blodprov efteråt. Fick svar någrar timmar senare att alla värden var bra.

Frågan är om han fick nog efter den fantastiska prestationen på Hagmyren?

Han kan ju ha tagit ut sig så mycket att han brände sig mentalt den gången.

För han har varit rent ut sagt USEL sedan dess, trots att han visat upp bra form och ork här hemma.

Nu får han ta paus ett par veckor sedan blir det vinterträning ett tag så får vi se om det går bättre till våren.

Tråkigt är det men så är det.

Han var ju halvdålig förra hösten också. Men kom igen när det blev sommar.

Så jag får väl hoppas på samma scenario.

Övriga hästar känns dock som om dom är i bra form. Henke ska provköra Lucy Hill till veckan.

Hon travade ju märkligt senast hon startade då hon gick barfota fram. Hemma funkar det bra och inte alls på samma sätt, så det verkar som om hon ska ha "min" balans för att trava bra.

Nu sedan jag bytte bett på henne är hon inte entömd längre heller.

Konstigt är det. Men bra att Henrik kan känna på henne lite ifall det ska bli V75 på hemmaplan den 11:e.

Prevenue känns som en rund miljon. Hon var dock lite hetare idag igen. Planen är att försöka komma med på Bergsåker den 3:e december.

För övrigt upptäckte jag att jag varit föremål för en nytt "mediaframträdande". Det var en från Travronden som ringde och pratade lite inför gårdagens start.

Och det är ju alltid roligt med uppmärksamhet även om det inte gick så bra i själva loppet sedan.

Ni hittar detta i Mediaklipp eller genom att klicka här

Har även bytt bild på första sidan. Det är ju bara synd att jag ser ut som om jag är lika tjock som jag är lång - eller kort ;)

Jag ser ut som en dvärg (fast jag är 1.79) men hästen ser ju bra ut i alla fall...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar