torsdag 2 december 2010

Ipren-mannen i ny skepnad - eller?

Fick en slående liknelse häromdagen på gästboken.

Det var en "Lennart" som tyckte jag såg ut som Ipren-mannen på bilden på första sidan och det har han ju alldeles rätt i ;)


Ipren-mannen kör häst?

Jag flyttar nu den bilden in på annat ställe här på hemsidan och byter ut den mot en annan.

Även om jag i många fall är i avsaknad av självkritik så finns det ju gränser, eller hur ;)

Över till annat.

Parkin går fortfarande i hagen och mopsar sig. Skall försöka träningssko honom i helgen eller möjligen på måndag sedan blir börjar vi uppbyggnadsträningen inför nästa vår.

Han ser pigg ut men uppträdde svagt i de senaste loppen men förhoppningsvis hittar han tillbaka till sensommarens form nästa år.

Henke testade Lucy Hill i ett jobb igår. Såg skaplig ut och avslutade ett 18,5 varv i fin stil, men drar lite höger bak samt hänger lite väl mycket på vänster töm.

Han gillade hästen som det lät men var lite bekymrad över dessa skavanker även om det inte är jättestora problem.

Han tyckte ändå vi kunde testa på V75. Han hade en egen som han skulle anmäla men hon hade mindre poäng, så han skulle köra den här om inte den kom med.

Ganska kul ändå att tre av de fyra starthästar jag haft på träningslistan i år startat i V75.

Även om framgångarna inte varit så stora så tror jag inte att det är så många "vanliga" amatörer som kommer ut med tre V75-hästar på ett år.

Och då är inte den som känns bäst för dagen inräknad.

Kul och bra för självkänslan, även om Lucy Hill kom hit som färdig häst.

För egen del väntar närmast Dagens Dubbel och V65-start för mig och Prevenue som går ut från bra läge imorgon fredag på Bergsåker.

Vi möter några riktigt bra hästar men hamnar vi inte för illa till eller hon hoppar, så tror jag på en skaplig peng in.

Ciao

1 kommentar: