måndag 20 december 2010

God Jul

Vill passa på att önska er alla en God Jul så här när det börjar närma sig.

Det är ganska lugnt på travfronten.

Kyla och snö ställer till det lite, men framförallt så stör det motivationen lite väl mycket när det är så här.

Har jobbat rätt mycket på fabriken (känns det som i alla fall) och dessutom varit halvkrasslig en längre tid och när man har aningen för mycket hästar för att det ska kännas bra, så behövs det inte speciellt mycket för att man ska tappa sugen lite.

Speciellt om man inte är på topp riktigt fysiskt.

Jag har sagt åt min kompis Thomas att sälja Lucy Hill.

Jag har just nu inte orken att hålla på med något jag inte tror på (eller för den delen de pengar som jag tror behövs för att få henne i stridbart skick).

Vi får se vad som händer.

Jag vet att han fått en förfrågan på att sälja henne, men han ville först ta hit någon som Bergharn brukar anlita och kolla upp henne.

Den killen skulle komma på onsdag, så vi får väl se sedan.

För min del är det slutarbetat med henne i alla fall. Just nu går hon i hagen och tar det lugnt.

Bästa vore kanske om han betalade mig för min halva och sedan skickade henne till Robert Bergh i träning om han tror på henne.

Jag är som sagt nöjd om jag får igen för mina utlägg. Det var ju aldrig min idé från början att hon skulle hamna här, men ibland blir det inte riktigt rätt.

Hade tänkt börja träna Parkin lite lätt förra helgen, men eftersom jag var sjuk blev det inget av det. Inte den gångna veckan har det blivit något heller.

Jag är precis som matt och nöjd och trött.

Den enda häst som fått någon träning är Prevenue som jag hållit igång mellan snöstormarna och köldtopparna.

Hon känns skaplig men gillar inte att springa i djupsnön. Det märks att hon inte är van det här underlaget.

Tanken är att starta henne den 29:e på Bergsåker. Finns både ett vanligt lopp och ett P21. Hon står väldigt bra inne i P21-loppet så det lutar åt det även om det är sämre prispengar.

Upptäckte att den starten för övrigt blir min 200:e tävlingsstart som hästägare (den 198:e som tränare, samt två som enbart hästägare).

Skulle vara skoj om det gick bra i detta lilla jubileum.

Annars har veterinär Kjell Westin varit hit och kollat upp Normas "blödningar". Han hittade inget onormalt och det var också ett föl därinne.

Huruvida det var levande eller ej det kan man inte säga menade han, däremot så åker det med garanti ut om det är dött.

Det är alltså bara att avvakta och se.

Hon har dock slutat blöda och har dessutom varit allmänt piggare de sista dagarna, så det kan ju ha varit något tillfälligt.

Vi får väl se.

Slutligen God Jul så hörs vi efter helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar