onsdag 29 december 2010

Nu är väntan äntligen över

Det tog 24 år.

Men nu har jag äntligen fått vinna ett lopp.

Det känns underbart härligt och jag jublade och skrek hela upploppet ner när jag väl fick luckan.


Målfoto och resultatkommentarer från Bergsåker.com

Att göra segergest med armen i vädret när det är 50 meter kvar när man just kopplat grepp var väl inte så vidare övertänkt, men det gick ju bra och Prevenue höll sig i trav hela vägen in i mål.

Och även om det var struligt med henne både i värmning och just innan loppet (hon knäckte ena öglan till "käken" uppe på huvudet så käkremmen åkte över på sidan) så gick det ändå att vinna den här gången.

Och det var jävligt skönt på ren svenska

och till er som tvekar ibland, så säger jag bara att "ge inte upp - för trägen vinner i längden"

Återkommer med en längre blogg innan nyår.

Ha det - för det ska jag!

5 kommentarer:

  1. Jättegrattis till tjejen, jag sa ju att hon är super ;)
    O lite grattis till dig med.
    Är hon ff billig?? ;)

    Kramar till er båda

    SvaraRadera
  2. Stort grattis! Synd att jag inte hade spelat vinnare denna gång, oddsen kanske var hyfsade? Nu när det lossnat kanske det blir rena ketchupeffekten!? Så, när kör du lopp nästa gång...? ;-)

    SvaraRadera
  3. Stort grattis Björn!
    Snygg styrning dessutom, och helt rätt med segergest! Det ska visas att man är glad när man vinner lopp.

    SvaraRadera
  4. Grattis!! En av Sveriges ledande travtidskrifter meddelade mig igår kväll att du vunnit lopp :)

    Gott Nytt År till dig och din familj hälsar Staffan

    SvaraRadera