måndag 18 april 2011

Helgen gav både vinst och förlust

Det det blev både vinst och förlust i helgen.

Om vi börjar med Prevenue som sprang allt vad hon kunde i fredags utan att få något för det.

Hon gjorde ett riktigt bra lopp, men då det var ett vansinnigt tempo hela vägen, så är det inte mycket att säga om. Hon höll ändå skapligt även om det var på trötta ben hon tog sig i mål på nya rekordet 15,5 autostart över kort distans.

En rekordsänkning med 1,1 sekund kan man inte klaga på även om det var en "medhängartid" så är det SJUKT att inte få pengar på 15,5 när man inte ens har 50 000 kronor på sig.

Men så är det den här årstiden. Tiderna är galna.

Dessutom gick hon med BRODD!

Nu har vi bara 60 poäng så vi kommer nog inte med på en gång.

Provar ändå anmäla på 2640 meter på Dannero till söndagen, kommer vi inte med där blir det väl B-loppsdagen på Hagmyren den 30:e.

Nu över till "vinnaren" .

Eftersom jag gillar att vara med där det händer saker och även haft ett litet men gott öga även till galoppsporten.

Främst då kanske genom att läsa Dick Francis böcker, men ändå, så slog jag till tidigare i vintras och köpte in mig på en andel i Riksgaloppen, galoppsportens nystartade kopia av travets Rixallsvenskan (där familjen har två andelar i Stall Västernorrland).

Anette, min sambo trodde jag tog en andel i just Stall NIKE för att tränaren, Vanja Sandrup var den klart snyggaste tränaren, men naturligtvis var det så att jag läste på om hästarna och valde den jag trodde skulle bli bäst

Nu i går så debuterade hästen, Luckyreno i Sverige med att vinna och springa in 35 000 kronor vilket borde genera mig ca 35 kronor.

Kul. Synd bara att jag bor i Matfors och hästen står nere i Skåne.

Men vad vet man blir den "bättre än bäst" kanske man får ta en tur neröver och titta lite...

Nu över till travet igen. Snackade med Henrik Svensson idag igen och kollade statusen på Parkin och troligen så blir det start den 3:e på Dannero.

Ska bli spännande att se hur det går.

1 kommentar:

  1. Grattis till tjejen, hon gör ju så gott hon kan.
    Pussa henne från mig :D

    Kram

    SvaraRadera