tisdag 26 april 2011

Gubbe i keps

Ända sedan 20-årsåldern har jag, hur konstigt det än låter, saknat en riktig "gubbkeps".

Jag hittade en sådan en gång som jag hade några gånger när jag var hos Gösta Lodin och inledde min karriär som travkusk.

Tyvärr var den för liten och satt illa, så den försvann ganska snabbt, trots att den hade de rätta mönstret och allt.

Gösta hade en likadan och sedan dess har jag alltid velat ha en utan att ha hittat någon.

Men NU, har jag i alla fall äntligen fått tag i en och det känns väldigt bra.

Är man som jag i yngre medelåldern passar det med en riktig gammaldags engelsk "hästkarlskeps" när man är en hästgubbe som mig.


"En "Gubbe i keps"

När jag idag var och hälsade på Parkin (som för övrigt gör årsdebut på lunchtrav i Östersund den 6/5) fick kepsen en premiärtur på mitt huvud.

Jag tycker den sitter som en smäck!

Prevenue startar på torsdag men jag har inga förhoppningar. Trångt spår och hästar som tjänat betydligt mer än henne är parametrar som jag inte tror går att övervinna.

Går allt som jag tänkt försvinner Norma och jag västerut mot Östersund på måndag eller tisdag.

Ska försöka passa in ett lunchmöte med "Travoraklet" Irvan Svensson som tack för all fantastisk hjälp jag fått av honom med all information om min morfars bror Kalle Sundström.

Ska bli trevligt att träffa honom.

Han hade lite böcker och andra grejer att visa mig så det ska bli riktigt roligt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar