söndag 24 april 2011

Tråkigt läge

Det är lite tråkigt läge nu.

Det är trav överallt och jag har bara en häst igång.

Det är tråkigt.

Dessutom är ju Prevenue en häst av "medhängartyp" så det blir nog knappast en framgångsrik sommar jag har att se fram emot. Speciellt inte nu då hon fått lite pengar på sig.

Jag går också och väntar på Parkins årsdebut.

Henke är väldigt nöjd som det låter. Vi får väl hoppas han infriar förväntningarna när han startar den 3:e maj.

Jag vill ju helst inte ha hästar i proffsträning, men vill dom inte springa för mig har jag ju inget val.

Men egentligen är det både för dyrt, och framförallt oerhört tråkigt att inte kunna hålla på själv.

Speciellt då det är därför jag håller på med det här.

För att köra lopp och träna hästar.

Men jag är inte oroad för hästens skull då Henke ganska säkert når ett bättre resultat med honom än vad jag skulle ha gjort. Vi får väl hoppas på det i alla fall.

Han stannar troligen där juni ut åtminstone. Det är det som är sagt i alla fall.

Norma sticker jag troligen med till jämtland i början av maj. Då blir Prevenue ensam här ett tag, om jag inte hyr in mig hos Erik Remnehag en månad.

Det finns ju andra alternativ också. Men vi får först se hur mycket pengar "skattmasen" återbetalar till mig i maj.

Det kan ju hända att det dyker upp någon "korttidshäst" här också...

Heller så kanske jag säljer både Parkin. Och Prevenue också för den delen, men då bara om det är någon som vill ha henne till avel. Det är ju bra stam.

Till tävling vet jag inte om det är riktigt snällt att sälja henne då hon är så nervös.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar