lördag 2 april 2011

Trögläge

Det är lite trögläge just nu.

Jag tränar på som vanligt med Prevenue och hon känns riktigt bra för dagen och jag siktar på ett lopp den 10 april på Dannero.

Hon kommer att starta lite illa till, med ett tillägg på kort distans men det är ändå bästa möjliga lopp jag hittat den närmsta tiden.

Anmälan på tisdag.

Parkin kördes tre gånger denna vecka och till veckan räknar man med att han ska kunna gå någorlunda för fullt och det går alltså åt rätt håll. Han var pigg och fin. Man har slagit på honom en avlastningssko för att avlasta trampet lite, berättade Henke när jag pratade med honom igår.

Annars är det som sagt trögt och det är klar skillnad på att ha en häst istället för två. Om det är bättre eller sämre vet jag inte men jag har i alla fall fått tid över till lite motion och det är ju inte fel det heller när man just slagit över 100 kilos-strecket.

Bergsåkers hemsida har fått en "uppfräschning" och det var ju bra. Många bra nyheter. Mindre lyckat blev alla de nya foton man tagit på banans alla proffstränarna.

Alla ser minst tio år äldre ut än vad dom ser ut i verkligheten

Och liknelsen med ett gäng "straff-fångar" har sällan varit mer träffande enligt vad jag tycker

Förhoppningsvis skrämmer man till sig några V75-segrar under dagens fina tävlingar.

Själv missar jag det hela då jag jobbar natt hela helgen (12-timmars pass mellan 18-06) och dessutom så ska jag hinna peta in ett 5-årskalas när lillsyrrans fosterson fyller år.

Vi hörs framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar