torsdag 27 februari 2014

Bonden tvåa

Långt mellan uppdateringarna här på bloggen för tillfället, men det är fullt upp med allt möjligt.

Har precis skrivit klart en bok, en deckare som precis blivit färdigredigerad och ska nu iväg till förlaget som hjälper mig med det praktiska.

De har sagt att boken är tryckt och klar i mitten av april och finns följdaktligen i alla internetbokhandlar från då någon gång.

Spännande är det.

Nu över till travet.

Quantum Bond aka "Bonden" gjorde en fin insats igår då han spurtade nöjaktigt efter att jag bjudit honom ett fint lopp i ryggar mest hela loppet.

Trodde att vi skulle vinna när jag vek ut, men han nöjde sig med att enbart sprinta om den som låg framför, sedan segade han sig lite och kände sig nöjd med det.

Han var inte trött men han är fortfarande inte riktigt sugen sista biten på upploppet.

Nu var andraplatsen klar och han höll ändå farten så jag är mer än nöjd.

Dessutom var det ganska tung bana.

Bonden avslutar bra som tvåa på Bergsåker den 26/2-14. Foto: Målfot, Bergsåker.com ©

Efter att "Bonden" gjort sitt så skyndade jag mig med att bli klar med att spola grejer och häst så att jag skulle hinna med mig.

Det tog lite tid men jag kunde ändå se Parkins lopp via mobiltelefonen nere på Bergsåker.

Nu var det inte mycket att se.

Han tappade en längd från sitt bakspår när bilen släppte och hamnade sist i 16 hästars fältet. Varvet från mål provade Vercruysse att avancera i tredjespår men det gick ut hästar framför som inte tog sig framåt så han blev kvar i kön hela loppet.

Spurtade bra bakom hästar på upploppet men krokade ihop med ett annat ekipage och det blev tvärstopp. Hade inte fått pengar ändå.

Tråkiga lopp för honom mest hela tiden.

Synd.

Men de tar nya tag där nere.

Har även bokat flygresa ner för att hälsa på honom i slutet av april.

Ska bli skoj att återse "Junior".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar